۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۵۸۱۳۵
امام جمعه شهرری:

تأمین استقلال اقتصادی کشور در گرو تولید و استفاده از کالاهای داخلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری، گفت: تولیدکنندگان باید در کشور تولیدات خوبی داشته باشند و مردم نیز اجناس خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح ندهند تا استقلال اقتصادی در کشور تامین ‌شود.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: تقوا و خویشتن‌داری سبب عزت و محبوبیت انسان در پیشگاه خدا و مردم است.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر کسی بخواهد عزیر شود تنها راه آن ترک گناه و سر تسلیم در برابر فرمان الهی فرود آوردن است.

 

امام جمعه شهرری، در ادامه بحث اخلاقی، عنوان کرد: از جمله آسیب‌هایی که عقاید، عبادات و اعمال انسان را تهدید می‌کند منت گذاشتن است در منابع دینی وارد شده که منت عمل را از بین می‌برد.

 

منت احسان و نیکوکاری را از بین می‌برد

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، افزود: امیرمومنان(ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: ای مالک مبادا در قبال خدمات خود به مردم منت بگذاری منت، احسان و نیکوکاری را از بین می‌برد.

 

وی اظهار داشت: گاهی عمل می‌تواند به بهترین یا بدترین شکل صورت گیرد به عنوان مثال احسان به پدر و مادر بدون منت بهترین اما اگر با منت باشد بدترین عمل است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به آسیب دیگر بر اعمال انسان بیان داشت: آسیب دیگر اذیت و آزار دیگران است که نماز و عبادت انسان را هدر می‌دهد در حدیثی امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر کسی مومنی را اذیت کند در حقیقت با خدا می‌جنگد، مساله اذیت کردن دیگران گناه بزرگی است که پیامبر(ص) فرموند تمام دنیا را بدهید کفاره آن نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مصادیق اذیت ابراز کرد: کودک آزاری، همسایه آزاری و همسر آزاری از مصادیق اذیت است درحدیث است که اگر کسی همسر خود را آزار دهد هیچ عبادت و عملی از او پذیرفته نمی‌شود.

 

 

اصل فروع دین و اصول دین بر اساس ولایت است

 

وی با اشاره به عدم ولایت‎‌پذیری که یکی دیگر از موارد آسیب به اعمال گفت: در حدیث است که اگر کسی همه شبها عبادت و روزها روزه و تمام اموال خود را صدقه دهد اما ولایت نداشته باشد از او پذیرفته نمی‌شود، در فروع دین و اصول‌دین ولایت اصل است.

 

امام جمعه شهرری در ادامه اظهار داشت: امام سجاد(ع) فرمودند: بهترین مکان این عالم بین رکن و مقام در حج است اگر کسی 950 سال عمر نوح عبادت خدا را انجام دهد اما ولایت ما را نداشته باشد از او پذیرفته نیست.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به حدیث دیگری عنوان کرد: در حدیثی پیامبر(ص) خطاب به امیرمومنان(ع) فرمودند: یا علی اگر کسی هزار حج انجام دهد سپس مظلومانه بین صفا و مروه کشته شود اما ولایت تو را نداشت بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید.

 

وی افزود: ولایت امیرمومنان(ع) با شهادت او تمام نشده است در عصر غیبت ولی فقیه ولی ما بوده و امروز مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان ولی ما است اگر ما ولایت فقیه را قبول نداشته باشیم ولایت امام زمان(عج) را نخواهیم داشت یکی از آسیب‌های مهم بر اعمال انسان قبول نداشتن ولایت فقیه یا زاویه داشتن با ولایت است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به شعائر هفته آینده گفت: نخستین مناسبت هفته آینده ولادت با سعادت امیرمومنان(ع) دومین شخصیت عالم اسلام بعد از رسول اکرم(ص) است شخصیت او در میان اصحاب پیامبر(ص) و مسلمانان عالم نمونه و بدل ندارد.

 

قرآن معجزه علمی و امیرمومنان معجزه عملی پیامبر بود

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، با اشاره به دو معجزه پیامبر(ص)، عنوان کرد: پیامبر(ص) دو معجزه علمی و عملی آورد، معجزه علمی او قرآن و معجزه عملی او شاگردی چون امیرمومنان(ع) بود، که پیامبر(ص) در شان او می‌فرماید: باگذشت‌ترین و صبورترین انسان‌ها در عالم علی است، در این ایام شیعیان امیرمومنان(ع) در تبعیت و نشر فضائل و مکارم امیرمومنان(ع) کوتاهی نکنند.

 

وی با اشاره به هفته معلم، بیان داشت: از جمله شعائر دینی بزرگداشت مقام معلم است همه مردم باید قدر معلمان و معلمان قدر خود را بدانند، معلم شغل شریف و مسؤولیت سنگینی دارد، معلم باید عالم و عامل باشد به آنچه می‌گویند عمل کند و بداند که شاگرد امانتی در اختیار آنها بوده که صیانت از آن بسیار مهم است.

 

بزرگداشت کارگر از شعائر دینی ما است

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به بزرگداشت روز جهانی کارگر ابراز کرد: بزرگداشت کارگر از شعائر دینی ما است امروز در انقلاب اسلامی ستون فقرات اقتصادی کشور بر دوش کارگران است اسلام دفاع از کارگر را شعار نمی‌داندبه آن عمل کرده پیامبر(ص)، برای بالا بردن مقام کارگر دست کارگر را بوسیده و نسبت به آنها توصیه و سفارش کرده است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: پیامبر(ص) در آخرین لحظات عمر خود درباره کارگران و تولیدکنندگان توصیه کرد که مبادا حقوق زحمت‌کشان ضایع شود، قبل از اینکه عرق او خشک شود باید حقوق او پرداخت شود در روز قیامت بدترین حساب‌ها برای کسانی است که حق کارگری را ضایع کرده باشند.

 

حل مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویورک نیست

 

وی در ادامه گفت: تولیدکنندگان باید در کشور تولیدات خوبی داشته باشند و مردم نیز اجناس خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح ندهند اینگونه استقلال اقتصادی در کشور تامین می‌شود بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پیشرفت اقتصادی ما در لوزان، ژنو و نیویورک نیست، باید مردم از محصولات و تولیدات داخلی استفاده کنند امروز عزت ما در معرض یک معامله است.

 

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف عنوان کرد: ایام اعتکاف سه روز وقت خواب و استراحت نیست شما معتکفان باید تا جایی که می‌توانید از این فرصت سه روز در انس با خدا، قرآن دعا، خودسازی و تفکر فرصت را غنیمت شمرده و استفاده کنید.

 

باید با تمام وجود به مردم یمن کمک کنیم

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به عرصه خارجی و حوادث یمن اظهار داشت: امروز قصه مردم یمن یک باور است بسیاری از آنها شیعه اثنی عشری و عاشق امیرمومنان(ع) هستند این ملت دنبال استقلال و آزادی است اما عربستان سعودی عامل آمریکا همه راه‌ها را بر روی آنها بسته و بر سر آنها بمب می‌ریزد ما باید با تمام وجود برای  مردم یمن دعا کرده و کمک کنیم تا نجات پیدا کنند.

 

وی افزود: سازمان ملل که سازمان چند انسان متکبر و مستکبر بوده شواری امنیت نیز که شورای ناامنی است در برابر این جنایات آل‌سعود خفقان گرفته آنها نیز مانند سگ بر سر خون و جان آدمها معامله می‌کنند.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که آل‌سعود روزهای پایانی عمر خود را طی می‌کند شاید حکومت‌ها با کفر باقی بمانند اما با ظلم باقی نمی‌مانند مسئولان و شاهزاده‌های خبیت عربستان و حکام خلیج فارس همه در خون تک تک مردم یمن مقصر هستند امروز تنها کسی که فریاد می‌زند ایران و مسؤولان ایران است امید که با دعای شما معتکفان مردم یمن پیروز شوند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات