۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۸۱۳۶
امام جمعه ساری:

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران راه حل مشکلات اقتصادی کشور تقویت تولیدات داخلی دانست و خاطرشان کرد: نباید حل مشکلات کشور را به مذاکرات گره بزنیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: این عالم فقید خدمت بزرگی به اسلام، تشیع و مکتب اسلام در زمان خودش انجام داد که برای همیشه ماندگار شد.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که استاد شهید مطهری در آن دوران خاص که تفکرات کمونیستی بسیار رواج داشت در مقابل این تفکر الحادی ایستاد، خاطرنشان کرد: استاد شهید مطهری با شجاعت و دلایل علمی و دینی در برابر مکتب کمونیسم آن دوران ایستاد و از مکتب نورانی اسلام دفاع کرد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که اندیشه و افکار شهید مطهری بهترین سد در برابر تفکرات الحادی و نوظهور است، گفت: ترویج افکار و آرای متعالی این روحانی والامقام می تواند همه شبهات نسل جوان را برطرف کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جایگاه شغل معلمی هم ردیف انبیاء و اولیای الهی بوده است، گفت: پیامبر گرامی اسلامی و ائمه اطهار(ع) در دوران حیات خود در جهت تعلیم و تربیت مردم گام های گسترده ای برداشتند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ریشه درخت انسانی در اندیشه است، ادامه داد: اگر اندیشه تابناک و در مسیر صحیح هدایت نشود نمی تواند بستر تعالی و سعادت را برای انسان فراهم کند و همه تلاش‌های ما به فکر و تصمیم باز می گردد.

 

امام جمعه ساری معلمان را مهندسان اندیشه ساز معرفی کرد و بیان داشت: اگر می خواهیم همه بخش های کشور شاهد حضور انسان های متعهد، سالم و انقلابی باشد باید آموزش و پرورش قوی و اسلامی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم ترین رسالت های دستگاه تعلیم و تربیت بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش وپرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حمایت مسؤولان از تولیدات داخلی تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ استفاده از تولید از جامعه نهادینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران راه حل مشکلات اقتصادی کشور تقویت تولیدات داخلی دانست و خاطرشان کرد: نباید حل مشکلات کشور را به مذاکرات گره بزنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که کلید مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو نیست در دست خودمان است، افزود: اقتصاد نفتی را بشکنیم و از مردم برای رشد و تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میاد حضرت(ع) اشاره کرد و با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علوی است، گفت: سبک زندگی اول مظلوم عالم بهترین الگو برای مسؤولان و آحاد جامعه است.

 

نماینده وی فقیه در مازندران با بیان این که شیوه حکومت داری حضرت علی(ع) را الگویی برای مسؤولان جامعه اسلامی دانست و افزود: اگر می خواهیم عدالت علوی در جامعه اجرایی شود با شیوه زندگی آن حضرت را اجرایی کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای دولتی آن طور که دین ما آماده رعایت نمی شود، خاطرنشان کرد: نباید در جامعه اسلامی شاهد تبعیض و بی عدالتی باشیم.

 

وی با تأکید براین که تکریم ارباب رجوع نباید تنها در تابلوهای اعلانات ادارات و نهادهای دولتی نوشته شود، افزود: همه نهادهای دولتی باید در برابر ارباب رجوع تواضع فروتنی داشته باشند./950/پ201/ب1

ارسال نظرات