۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۱۴۱
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

آل سعود از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شد/ 4 توصیه مهم به تیم مذاکره کننده

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که در تمامی جهات باید عزت کشور را حفظ کنیم، چهار توصیه مهم خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای بیان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و شجاعت در برابر دشمن گره گشای تمامی مشکلات است.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک اعیاد رجبیه و گرامیداشت سالگر شهادت شهید مطهری و شیخ فضل الله نوری گفت: این شهدای بزرگوار همواره سعی کردند اسلامیت نظام را در خط راستین اسلان ناب محمدی قرار دهند.


وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف افزود: اعتکاف مدرسه زندگی بوده و تعالی روح انسان را در پی دارد، چند روز در مسجد بودن و به اعتکاف نشستن سبب پاکی روح انسان شده و مقدمه ای برای انجام و ادای وظایف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انسان می شود؛ خوشبختانه این سنت حسنه در سراسر کشور فراگیر شده است که جای تقدیر و سپاس دارد.


رییس جامعة المصطفی با اشاره به فرارسیدن هفته معلم اظهار داشت: باید توجه داشت که نظام آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تعالی و رشد جامعه دارد، امام خمینی(ره) فرمودند که اگر ارکان آموزش و پرورش بر مبنای اسلام باشد همه جامعه اصلاح می شود.


وی با بیان این که معلمان یکی از مهم ترین سرمایه های کشور هستند، ادامه داد: مهم ترین وظیفه معلمان تربیت فرزندان کشور بوده که آینده این کشور بر اساس تربیت و علم این دانش آموزان رقم زده می شود؛ از همین رو باید به معلمان اهتمام روز افزون داشت.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دولت باید رسیدگی به معلمان را در اولویت کار خود قرار دهد، ابراز داشت: معلمان باید فراغت داشته و دارای یک شغل باشند تا به خوبی بتوانند نسل آینده را تربیت کنند، آموزش و پرورش دارای سندی چشم انداز است که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.


وی عنوان کرد: این سند راهنمای عمل است، دانشگاه ها در اجرا، اصلاح و تکمیل این سند نقش دارند، همچنین حوزه علمیه به ویژه حوزه علمیه قم باید در تولید فکر و ارتقای نظریه ای تعلیم و تربیت تلاش کند که متأسفانه در این زمینه کاستی هایی وجود دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسائل و تحولات یمن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم که آمریکا و استکبار به دنبال خط تفرقه افکنی در دنیای اسلام است، این کشورها با ترویج تکفیر و ترور به دنبال بهم ریختگی روابط بین مسلمانان هستند.


وی با بیان این که استکبار با تفرقه افکنی به دنبال تأمین امنیت و منافع صهیونیسم و غرب است، گفت: متأسفانه آل سعود به صورت یک ابراز و اهرمی در خدمت استکبار جهانی و استعمار شوم قرار گرفته است، آل سعود یا تعرض به یم
ن زشت ترین کار را انجام داد.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با طرح این سؤال که آیا آل سعود در این تجاوز ظالمانه پیروز شده یا شکست خورده است، افزود: آل سعود ادعا می کند که به اهداف خود رسیده و پیروز شده است اما تحلیلگران می دانند این حمله به شکست انجامید؛ شاید آل سعود در کشتار مظلومان و افراد بی دفاع و تخریب زیر ساخت ها به اهداف خود رسیده باشد اما در باقی زمینه ها هیچ گاه این چنین نیست.


وی با بیان این که آل سعود به دنبال سرکوب کردن انصار الله بود، اظهار داشت: آل سعود به این هدف خود دست نیافته بلکه امروز انصار الله و یمن به جبهه جدید مقاومت در مقابل استکبار تبدیل شده است؛ آل سعود می خواست کشور یمن را منحل و از پای در آورد اما امروزه می بینیم یمن ار قبل متحد تر شده و همه استان ها در اختیار انصار الله قرار دارد.


امام جمعه قم ادامه داد: آل سعود از نظر سیاسی شکستی مفتضحانه را در یمن متحمل شد، همچنین مزدوران آل سعود که داعشی ها هستند در محاصره نیروهای مسلمان یمنی قرار گرفته اند؛ آل سعود از نظر اخلاقی و انسانی رسوا شده است.


وی با بیان این که آل سعود باید دست از تفرقه افکنی برداشته و با جریان مسلمانان و موج بیداری اسلامی همراه بشوند، ابراز داشت: آل سعود همواره همراه و تابع مستکبران عالم بودند که نقطه ای سیاه در تاریخ عربستان است، آل سعود و جهانیان بدانند که انقلاب اسلامی و امواج بیداری اسلامی در سراسر عالم بر خط مقاومت، پایداری و مقابله در برابر استکبار تأکید دارد و پایان تمامی این درگیری ها در پیروزی جبهه حق خواهد بود.


رییس جامعة المصطفی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای باید به 4 نکته توجه داشته باشند، عنوان کرد: تحریم ها همزمان با توافق باید برداشته شود، تحقیقات هسته ای کشور نباید تعطیل شود، مذاکرات فقط در زمینه هسته انجام می شود و چهارم این که بازرسی ها باید در حوزه معمول بین المللی صورت گیرد؛ در تمامی جهات باید عزت کشور را حفظ کنیم؛ اقتصاد مقاومتی و شجاعت در برابر دشمن گره گشای تمامی مشکلات است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات