۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۱۵۵
امام جمعه بابل:

دولت در رفع دغدغه های مادی و معنوی معلمان تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل بر توجه به معلمان و رفع دغدغه های آنان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید تلاشی همه جانبه را برای رفع دغدغه های مادی و معنوی معلمان را در دستور کار قرار بدهند زیرا زیر ساخت بنیادین جامعه از سوی معلمان پی ریزی می شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل  امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با گرامیداشت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) به نامگذاری این روز به نام روز پدر اشاره کرد و گفت: پدران و مردان جامعه اسلامی به امیرالمؤمنین(ع) به عنوان پدر امت تاسی کنند و سعی در الگو برداری از این شخصیت بزرگ تاریخ کنند.

 

وی افزود: انتخاب روز  میلاد امیرالمؤمنین به نام روز پدر تنها برای رد و بدل کردن هدیه و تبریک این روز به پدران نیست بلکه یادآوری جایگاه رفیع و بلند پدر و احسان نیکی فرزندان به پدران خود است.

 

مسؤول مدرسه خاتم الانبیاء بابل، با توصیه  به فرزندان به شناخت جایگاه والدین به ویژه پدران خود گفت: خداوند در قرآن تاکید زیادی بر تکریم و احسان به والدین کرده است و روش و منش بزرگان دین ما در این خصوص نشان از جایگاه بزرگ و ویژه پدران است.

 

وی به آغاز اعتکاف نیمه رجبیه نیز اشاره کرد و گفت: هر سال که می گذرد شاهد استقبال بیشتر و پرشورتر به خصوص از جانب جوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی اعتکاف را از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: اعتکاف فرصتی ارزشمند برای بازشناسی خود و ارتباط بیشتر و به دور از دغدغه های جامعه امروز است و خوشحالیم که سفره اعتکاف که با حضور حداکثری جوانان هر سال گسترده تر در مساجد مختلف برگزار می شود.

 

وی به آغاز هفته معلم و تقدیر از زحمات پرچمداران عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و اذعان کرد: معلمی امری الهی است و نباید با مسائل مادی قیاس شود و با دید مادی به آن نگریسته شود.

 

امام جمعه بابل بر توجه به معلمان و رفع دغدغه های آنان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید تلاشی همه جانبه را برای رفع دغدغه های مادی و معنوی معلمان را در دستور کار قرار بدهند زیرا زیر ساخت بنیادین جامعه از سوی معلمان پی ریزی می شود.

 

وی با محکوم کردن طرح فتنه انگیزانه کنگره آمریکا برای تقسیم بندی کشور عراق به سه اقلیم گفت: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا امروز دیگر نیات پلیدشان را برای تفرقه افکنی در جهان اسلام پنهان نمی کنند و سعی در شعله ور کردن آتش تفرقه می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی بر لزوم هوشیاری مردم به ویژه فرهیختگان و علمای دینی در این خصوص تاکید کرد و گفت: امروز به هیچ وجه نباید اجازه داد تا دسیسه های غرب برای ماندگاری سلطه و اشغالگری خود در منطقه اجرا شود بلکه با وحدت سعی شود تا آتش فتنه آنان به خودشان برگردد. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات