۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۸۱۵۷
خطیب نماز جمعه دامغان:

خرید کالای ایرانی حمایت واقعی از کارگر ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: امروز اشتغال پایدار و امنیت شغلی کارگران کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است و بی‌تردید خرید کالای ایرانی حمایت واقعی از کارگر ایرانی و حل مشکل اشتغال کشور است.
حجت الاسلام رستميان امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت روز کارگر به بیان اهمیت و جایگاه کار و تلاش و کارگران در آموزه‌های اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: رسول خدا(ص) تأکید کرده‌اند همانا کسی که زندگیش را با کوشش و دسترنج خود تأمین می‌‌کند، خداوند با نظر رحمت به او می‌نگرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان از کارگران خواست در کار خود با خداوند معامله کنند و افزود: این قشر خدوم و پرتلاش باید وجدان کاری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، با حضور یا در عدم حضور صاحب‌کار یا کارفرما تلاشی یکسان داشته باشند زیرا اگر در مجموعه‌ای تولیدی وجدان کاری وجود داشته باشد کالایی قابل اعتماد و مطلوب و مقبول مردم تولید خواهد شد.

 

امام جمعه موقت دامغان از کارفرمایان خواست که توصیه اسلام را مبنی بر پرداخت بلادرنگ و به‌موقع کارگران را عمل کنند و تصریح کرد: گاه مشاهده می‌شود در شرایط اقتصادی دشوار امروز، حقوق کارگرانی که بعضا کمترین دریافتی‌ها را نیز دارند ماه‌ها به تأخیر می‌افتد و نه کارفرما و نه مسؤولان به این نمی‌اندیشند که این فرد چگونه باید زندگی و معاش خانواده خود را اداره کند و این مسئله با اسلام هیچ سنخیتی ندارد.

 

اجر تعلیم و تربیت تا ابد ماندگار است

 

حجت الاسلام رستمیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم اظهار داشت: افکار و اندیشه‌ها و کتابهای این عالم اندیشمند و روحانی وارسته هر روز که بر عمر آنها می‌گذرد نو، جدید و کارآمد نشان می‌دهد و راه‌گشای جامعه دینی ما است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه اجر تعلیم و تربیت تا ابد ماندگار است به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: اگر معلمی شاگردانی پرورش دهد و آنها در طول زندگی‌شان به واسته آنچه او بدان‌ها آموخته عمل خیری انجام دهند آن معلم در ثواب آن عمل شریک است و این خط ادامه دارد حتی اگر او از دنیا برود در برزخ نیز خداوند این خیرات ماندگار را به پرونده اعمال او می‌افزاید.

 

جنایات و ظلم سعودی‌ها در یمن مقدمه نابودی آنها می‌شود  

 

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ادامه حملات وحشیانه رژیم ددمنش آل سعود به مردم مظلوم یمن و نسل کشی علنی عربستان در این کشور پرداخت و تصریح کرد: امروز ملت یمن فلسطینی دیگر برای امت اسلامی هستند که گرفتار صهیونیست‌هایی با نقاب مسلمانان شده‌اند و ما باید به هر شکل که می توانیم کمک های نقدی، جنسی و دارویی را برای آنها ارسال کنیم.

 

وی با بیان اینکه جنایات و ظلم سعودی‌ها در یمن مقدمه نابودی آنها می‌شود، تأکید کرد: همان‌گونه ظلم‌هایی که اسرائیل غاصب در طول ده‌ها سال اشغال فلسطین بر مردم مظلوم این سرزمین روا داشته را امروز آل سعود جنایت‌کار به مردم یمن تحمیل می‌کنند اما یمنی‌ها و انصارالله برای جلوگیری از رخ دادن جنگی خونین در سرزمین اسلامی با نجابت این جنایات را تحمل می‌کنند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات