۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۸۱۶۶
دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان:

سعادت جامعه در گرو توجه به علم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در جامعه ای که علم ارزش پیدا کند و معلّم منزلت داشته باشد، افراد آن جامعه سعادتمند و پیروز و جامعه پیشرفته خواهد شد، گفت: کسی که علم بیاموزد و آموزش دهد، در تعالیم اسلامی برتری خاصی نسبت به سایرین دارد.
سيد رضا جعفري علوي

سید رضا جعفری علوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک میلاد امیرمومنان(ع) و روز معلّم، گفت: جایگاه تعلیم، تربیت و عالِم جایگاهی است که خداوند ملاک برتری انسان بر سایر موجودات را بهره گیری از عقل که موهبتی الهی است دانسته، از این رو خداوند در قرآن می فرماید انبیا و اولیا برای تربیت و تعلیم انسان ها فرستاده شده اند.

 

وی افزود: در سیره نبوی نقل شده پیامبر اسلام(ص) بعد از ورود به مسجد با دو گروه مواجه شد که یک گروه در حال آموختن علم بودند و گروه دیگر مشغول عبادت بودند که پیامبر(ص) گروهی را که مشغول آموختن علم بودند را افضل دانست و در میان آنها قرار گرفت و فرمود من برای آموزش دادن فرستاده شده ام.

 

جعفری با اشاره به این که کسی که علم بیاموزد و آموزش دهد در تعالیم اسلامی برتری خاصی نسبت به سایرین دارد، گفت: جایگاه معلّم و استاد ویژه یک گروه خاص و در یک محل خاص نیست، بلکه هرکس که نقش پرورش و آموزش دادن داشته باشد، مشمول مقام معلّمی و استادی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرمومنان(ع) به کمیل می فرماید مردم سه دسته اند، دسته اول کسانی که تعلیم می دهند و شاگردانی را تربیت می کنند، دسته دوم کسانی که طالب علم هستند و برای موفقیت و پیشرفت علمی و مادی خود کسب علمی می کنند و دسته سوم کسانی که بی هدف و سرگردان هستند.

 

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان با تأکید بر این که در جامعه اسلامی افراد باید معلّم یا متعلّم باشند، گفت: در جامعه ای که علم ارزش پیدا کند و معلّم منزلت داشته باشد، افراد آن جامعه سعادتمند و پیروز و جامعه پیشرفته خواهد شد.

 

به گفته وی، شاعر عرب در مورد جایگاه و ارزش حجاب می گوید اگر دختران بر اساس فضایل اخلاقی تربیت شوند، این فضایل اخلاقی او را در تصمیم گیری برای حفظ حجاب یاری می کند و این خود بهترین تکیه گاه برای او خواهد بود.

 

جعفری با اشاره به این که اگر مادران خوب پرورش داده شوند، آن وقت یک نسل ارزشمند و ریشه دار خواهیم داشت، گفت: همه این موارد به عنوان یک جامعه عالِم پرور و ارزش گذار به علم، عالم، معلّم و استاد است.

 

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان با سفارش به قدردان بودن زحمات دانشمندان، علما، اساتید و معلّمان، اظهار امیدواری کرد که با آشنایی به وظایف مان در برابر تربیت نسل آینده، بتوانیم نسلی ارزشی، پویا و فرهیخته داشته باشیم.

 

این استاد حوزه و داشنگاه تأکید کرد: مسؤولان باید بیشتر متوجه وظیفه خطیرشان در مورد معلّمان و اساتید باشند تا نیازهای مادی و معنوی این نسل فرهیخته برطرف شود و در آینده نسلی پویا و پیشرفته داشته باشیم./1307/ت303/ب4

ارسال نظرات