۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۱۸۶

مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب حوزه علمیه خراسان با حضور 1500 نفر از طلاب و خانواده های آنان در مشهد برگزار شد.
حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب حوزه علمیه خراسان صبح امروز به همت مرکز خدمات این حوزه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان ضمن تبریک ولادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و ایام البیض، به آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: «هل یَستوی الّذین یَعلَمون و الّذین لایَعلمون» اشاره کرد و گفت: ارض اقدس مشهد جایی است که علم در آن پیدا شده و افتخار بزرگی نصیب ما شده است که در سایه سار این امام همام توفیق علم آموزی داریم.

 

وی با بیان این که مهم ترین رکن نظام جمهوری اسلامی، علم آموزی است و باید به علم و عمل خود بیفزاییم، خطاب به طلاب و فرزندان آنان افزود: اگر من خواسته باشم عالمی را خدمت شما معرفی کنم که جزو مراجع بزرگ مشهد نیز هست، مرحوم حاج هاشم قزوینی است که این عالم فرزانه، عاشق کتاب و درس بود و به درس و بحث های فقهی مداومت داشت.

 

حجت الاسلام حائری افزود: بالاترین زیور و جمالی که خداوند متعال برای انسان تعیین کرده، علم است پس تلاش کنید این زینت را برای خود فراهم و حفظ کنید.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سیدحسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ضمن تبریک موالید مسعود رجبیه، خطاب به پدران و مادران فرزندان ممتاز گفت: خداوند به شما توفیق فرزندانی داده است که ممتاز شده اند و لازمه این ممتاز شدن شکر نعمت است. باید متناسب با این نعمت شکرهای متعددی به جا آورد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور افزود: البته خانواده و پدر و مادر هم فضای مناسبی به وجود آورده اند که این فرزند توانسته تحصیل کند و ممتاز شود و اگر پدر و مادر فضای خانواده را گرم قرار نمی دادند این فرزندان زمینه درخشش پیدا نمی کردند.

 

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: این استعداد فرزندان ممتاز نیاز به پرورش و استمرار دارد و باید زمینه را برای مراحل علمی عالی فراهم کرد؛ همچنین این امیدواری باید حاصل شود که فرزند می تواند پیشرفت کند؛ برای رشد فرزند باید وقت و حوصله گذاشت و بر ما تکلیف است در مقابل نیازهای فرزند پاسخگو باشیم.

 

وی یادآور شد: تنها درس برای فرزند کافی نیست. باید افزون بر درس، رشد تربیتی و ابعاد شخصیتی جزو ضروریات باشد؛ فرزندان صدقه جاریه ما هستند و طبق روایتی که آمده است مؤمن پس از مرگ از شش چیز در دنیا بهره می برد که یکی از آن ها صدقات جاریه از جمله فرزند صالح است.

 

گفتنی است در این مراسم به صورت نمادین از 6 دانش آموز دختر و 6 دانش آموز پسر مقطع ابتدایی تجلیل شد./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات