۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۱۹۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف دستور عملی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، گفت: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در همایش یاوران وقف محمودآباد با اشاره به اهمیت ثبت موقوفات، اظهار داشت: اخذ سند مالکیت ارزشمندترین کار برای اثبات مالکیت موقوفات است و صدور سند مالکیت بزرگترین سد در مقابله با موقوفه‌خواری و موقوفه‌دزدی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ثواب و پاداش وقف کردن را بسیار ارزشمند و بالا توصیف کرد و ابراز داشت: کسانی که برای حفظ و تثبیت موقوفات کمک می‌کنند، به یقین مصداق بارز محبت به اهل بیت(ع) و قرآن است و این مهم‌ترین خدمت به موقوفات است.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: در صورتی که مشکل در شهرستان‌ها حل نشود، از طریق ادارات کل و یا سازمان‌های مربوطه در کشور موضوع مطرح و مشکل رفع می‌شود.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: وقف سنت حسنه ای است که از دیر باز به انواع مختلف در تاریخ بشر وجود داشته است و دین مبین اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مورد استفاده قرار داده است.

 

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به حدیثی از پیامبر رحمت در رابطه با صدقه جاریه گفت: پیامبر اسلام می فرماین؛ اعمال آدمی به جز سه راه با مرگش قطع می شود و یکی از آنها صدقه جاریه که همان سنت حسنه وقف باشد است و تعبیر خداوند چه زیبا و نکو است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اهمیت وقف و بقاع متبرکه گفت: این سنت حسنه و اماکن مذهبی امانت بزرگی در دست اوقاف است که کارکنان سازمان اوقاف افتخار دارند تا گفتمان مقام معظم رهبری که همان گفتمان مکتب نبوی و علوی و فاطمی است در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) را پیاده می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف و موقوفات در جامعه آثار و برکات خوبی داشته است، افزود: نفوذ سخنان طلاب و روحانیان در جامعه بسیار مؤثر است.

 

حجت الاسلام علیزاده، روحانیت را بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضور و همکاری روحانیت در چند سال گذشته بستری را برای احیاء و تقویت فرهنگ وقف در جامعه فراهم کرده است.

 

وی، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

 

حجت الاسلام علیزاده به ترویج وقف‌های مشارکتی تاکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

وی به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات