۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۲۰۳
امام جمعه محمودآباد:

ترویج فرهنگ وقف از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که روحانیت به حتم می تواند در تحقق برنامه های دینی و فرهنگی اوقاف اثرگذار باشد، گفت: همکاری و تعامل مجموعه اوقاف با حوزه و روحانیت باید هر روز تقویت شود تا شاهد احیاء موقوفات و اجرای برنامه های فاخر دینی و فرهنگی باشیم.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در همایش یاوران وقف که در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات اظهار داشت: وقف میراث ماندگار و بزرگی است که در قرآن و گفتار و سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) تاکید فراوان به آن شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مال و اموال برای انسان همانند آزمایش است و ماندگاری ندارد و باید آن را در مسیر خودش که دین و مسائل دینی است هدایت کنیم.

 

خطیب جمعه محمودآباد با بیان این که پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) وقف‌های بسیار زیادی داشته‌اند و این سنت ماندگار باید حفظ شود، اظهار داشت: وقف در نشر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، اقتصاد مقاومتی و کاهش تنش‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و این یکی از مهم‌ترین تأثیرهای وقف است.

 

حجت الاسلام موسوی به نقش روحانیان در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و افزود: تریبون نماز جمعه مشوق مردم و همراه اوقاف در ترویج فرهنگ مقدس وقف است.

 

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مجموعه اوقاف با برنامه های هدفمند دینی و فرهنگی در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که روحانیت به حتم می تواند در تحقق برنامه های دینی و فرهنگی اوقاف اثرگذار باشد، بیان داشت: همکاری و تعامل مجموعه اوقاف با حوزه و روحانیت باید هر روز تقویت شود تا شاهد احیاء موقوفات و اجرای برنامه های فاخر دینی و فرهنگی باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود بین اوقاف و آموزش و پرورش در موضوع آستان امامزاده قاسم محمودآباد اذعان داشت: این موضوع که خواسته به حق مردم مؤمن این شهرستان است،  از طریق مسؤولان استانی برطرف شد و در آخرین جلسه برگزار شده در این رابطه به زودی شاهد بازسازی مرقد مطهر امامزاده قاسم(ع) خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات