۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۵۸۲۲۸
کارشناس دینی:

رجب، ماه آشتی با خدا و زدودن زنگارهای دل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: ماه رجب ماه رحمت، استغفار، بخشش و ماه گفتن لااله الا الله است، از این رو برخی با شرکت در فریضه اعتکاف نهایت استفاده را از معنویات این ماه می برند.
آغاز ماه رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک ولادت امام علی(ع) گفت: امیرمومنان(ع) بالاترین مقام را در بین 124 هزار پیامبر بعد از پیامبر اسلام(ص) دارد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) فرمود من و امام علی(ع) به منزله پدران این امت هستیم، گفت: پیامبر اسلام(ص) به امیرمومنان(ع) فرمود هر آنچه را من می بینم و می شنوم تو هم می بینی و می شنوی، اما من رسول هستم و تو نیستی که تفاوت من و تو در این است.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: ماه رجب ماه آشتی و رفاقت با خدا و ماه زدودن زنگارهای دل است، از این رو برخی از این ماه عظیم برای طول عمر خود استفاده می کنند و سرنوشت خود را به شکلی تغییر می دهند که رستگار می شوند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که خداوند می فرماید می بخشم کسی را که از من طلب استغفار کند، گفت: ماه رجب ماه رحمت، استغفار، بخشش و ماه گفتن لااله الا الله است، از این رو برخی با شرکت در فریضه اعتکاف نهایت استفاده را از معنویات این ماه می برند.

 

به گفته وی، امیرمومنان(ع) از آنچنان مقامی برخوردار است که در ایام ولادت و شهادت ایشان بهترین عبادت روزه گرفتن است، چرا که روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم رجب به عنوان ایام البیض و اعتکاف است و شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و دوم رمضان که مصادف با شهادت امام علی(ع) است از با فضیلت ترین شب های سال است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل مهم‌ترین ویژگی امیرمومنان(ع) را بنده خدا بودن عنوان کرد، گفت: خداوند می فرماید در ماه رجب هرکس از من طلب کند، حاجت او را روا می کنم و در ادعیه داریم که هرکس از خدا نمی خواهد هم خدا به او می دهد چه رسد کسی که از خداوند متعال طلب کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که امام حسین(ع) با تمام فضایل و کرامات، خود را فقیرترین شخص نزد خداوند می دانست، گفت: شایسته است در دل شب به دعا و ثنای خداوند متعال بپردازیم و شب های پر برکت ایام رجب را از دست ندهیم.

 

این کارشناس دینی گفت: ماه رجب، ماه بزرگى است که در آن حسنات چند برابر است و گناهان انسان در این ماه آمرزیده مى‏شود و کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله مى‏گیرد و کسى که سه روز در این ماه روزه بگیرد، بهشت براى او واجب مى‏شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات