۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۲۴۹
استاد حوزه علمیه:

امیرمؤمنان صراط مستقیم، روح قرآن و دین هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امیرمومنان(ع) القابی دارند که کسی در عالم این القاب را ندارند، ایشان صراط مستقیم، روح قرآن و دین هستند، اگر کسی خمس دهد، حج برود و به فقرا کمک کند اما طالب امیرمومنان(ع) نباشد کارهای او باطل است.
حائري زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی حائری‌زاده، استاد حوزه علمیه، شامگاه جمعه در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امیرمؤمنان(ع) که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، برگزار شد، با تبریک ولادت ایشان گفت: درباره امیرمؤمنان(ع) صحبت فراوان است، القاب دو امام از سایر امامان بیشتر است، امام زمان(ع) که دارای 189 لقب و بالاتر از ایشان امیرمومنان(ع) بوده که بر اساس روایات 306 لقب دارند و کسی مانند او نیست.

 

وی افزود: در زیارت ششم از زیارت مطلقه امیرمومنان(ع) 50 لقب آن حضرت آمده است که اگر کسی بخواهد روی این القاب کار کرده و آنها را بشناسد باید حدود چندین  کتاب بنویسد.

 

امیرمومنان(ع) بعد از پیامبر(ص) رتبه دوم خلقت را دارند

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نخستین لقب حضرت که امیرمومنان است، عنوان کرد: در بحارالانوار جلد 35 صفحه 48 درباره چرایی این‌که به امیرمومنان(ع) علی می‌گویند آمده که علی یعنی برترین و بالاترین رتبه زیرا هیچ کس در میدان نبرد توانایی مقابله به او را نداشت، دیگر این‌که خداوند در بهشت به امیرمومنان(ع) در بهشت خانه‌ای می‌دهد که به جز پیامبر(ص) از همه بالاتر است، او بعد از پیامبر(ص) رتبه دوم خلقت را دارد، اولین بت‌شکن در زمان پیامبر(ص) بود، بعد از پیامبر(ص) عالم‌ترین انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام حائری‌زاده در ادامه گفت: علم امیرمومنان چنان زیاد بود که به مردم می‌فرمودند: ای مردم در سینه من در سینه من علم و آگاهی زیادی است بیایید و از آن بهره ببرید، حضرت معجزات زیادی داشتند، امام محمد غزالی درباره ایشان می‌گوید: تمام علومی که حضرت علی(ع) داشتند الهی و آسمانی بوده که معلم آنها خداوند بوده است.

 

وی درباره مقام آن حضرت اظهار داشت: مقام امیرمومنان(ع) چنان بالا بود که بعد از پیامبر(ص) نخستین امام معصوم ما شدند، تمام علم و معدن علم نزد آن حضرت است، پیامبر(ص) خطاب به امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: ای علی جان تو ویژگی‌هایی داری که من ندارم تو پدرزنی همانند پیامبر، همسری چون زهرا، و فرزندان چون حسن و حسین را داری که من ندارم.

 

لقب امیرمومنان صرفا مخصوص حضرت علی(ع) است

این استاد حوزه علمیه، بیان داشت: لقب امیرمومنان صرفا مخصوص حضرت علی(ع) است و هیچ کس حق ندارد برای سایرین حتی بقیه امامان معصوم(ع) آن را به کار ببرد حضرت علی(ع) در روز عید غدیر توسط پیامبر(ص) در برابر 120 هزار مسلمان با این لقب معرفی شدند، امام حسن(ع) می‌فرمایند: هیچ کس جز پدرم حق ندارد از لقب امیرمومنان استفاده کند این لقب فقط مخصوص علی‌بن ابیطالب است.

 

حجت‌الاسلام حائری‌زاده در ادامه ابراز کرد: امیرمومنان(ع) القابی که دارند که کسی در عالم این القاب را ندارد ایشان صراط مستقیم، روح قرآن و دین هستند، اگر کسی خمس دهد، حج برود و به فقرا کمک کند اما طالب امیرمومنان(ع) نباشد کارهای او باطل است.

 

وی با اشاره به کتاب امیرمومنان(ع) عنوان کرد: در عصر حاضر کتاب‌های متعددی درباره آن حضرت نوشته شده اما برترین آن نهج‌البلاغه است که به گفته یکی از دانشمندان مسیحی او 200 بار نهج‌البلاغه را می‌خواند.

 

این استاد حوزه علمیه، اظهار داشت: امیرمومنان(ع) حدود 4 سال و 9 ماه حکومت کردند که مهم ترین جنگ‌ها در این دوره جنگ نهروان، صفین و جمل بود.

 

هر کس محبت امیرمومنان(ع) را داشته باشد باید منتظر دشمن باشد

حجت‌الاسلام حائری‌زاده با اشاره به این‌که هر کس محبت حضرت علی(ع) را در سینه داشته باشد باید منتظر دشمن باشد، بیان داشت: در آخرالزمان عده‌ای خواهند آمد که عقل و فهم نداشته اهل فهم و مناظره نیز نیستند آنها شیعیان را سر می‌برند.

 

وی در ادامه گفت: از خصوصیات ظاهری این گروه این است که موها و ریش‌های آنها مانند زنان بلند بوده پرچم آنها سیاه و بر روی آن اسم خدا نوشته شده است، در نهایت بین خدایان آنها اختلاف افتاده و یکدیگر را خواهند کشت، بعد از 1400 سال ما شاهد رخ دادن این پیشگویی امیرمومنان(ع) هستیم.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس پیشگویی امیرمومنان(ع) در یمن نیز حاکمی ظالم بر مردم فرمانروایی می‌کند که مردم بر علیه او قیام می‌کنند تا آزاد شوند و شیعیان باید برای پیروزی آنها دعا کنند./807/پ202/ح

ارسال نظرات