۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۸۲۵۱
نماینده بابل در مجلس:

اقتصاد مقاومتی و تکیه بر عناصر داخلی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر عناصر داخلی را موجب برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: در شرایط امروز کشور مصرف تولیدات خارجی به‌معنی خیانت به قشر کار و کارگر و اقتصاد ملی است.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري سفير ايران در واتيکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستان بابل، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر عناصر داخلی را موجب برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: در شرایط امروز کشور مصرف تولیدات خارجی به‌معنی خیانت به قشر کار و کارگر و اقتصاد ملی است.

 

وی توجه به تولیدات داخلی و ارش نهادن به کار کارگران ایرانی را موجب بالندگی و عزت آفرینی در کشور عنوان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی کشور در لوزان و کشورهای بیگانه برطرف نمی‌شود بلکه به‌دست کارگران و کشاورزان و توجه به اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید رفع می شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی را ارج نهادن به تولید داخلی برشمرد و اظهار داشت : امیرالمومنین(ع) محوری‌ترین مدل و الگوی تولیدمداری و ارج نهادن به مقام کار و کارگر است.

 

وی تجلیل از کارگران را تجلیل از تولید داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: همه روزهای سال برای کشوری که قله های پیشرفت اقتصادی را در حال فتح کردن است روز کار و کارگر محسوب می شود زیرا ما محتاج به تولید با کیفیت و بهره گیری از دسترنج کارگران هستیم.

 

حجت الاسلام ناصری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) کسب روزی حلال را افضل عبادات عنوان کرد و افزود: رحمت خداوند شامل کارگران و تولید‌کنندگانی می‌شود که بر اساس وجدان کاری سعی در تولید کیفی ترین کالا دارند زیرا کالای با کیفیت موجب عزت آفرینی است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی(ع) الگوی برجسته تولید گرایی بر اساس مصرف کم و تولید زیاد است  زیرا با کمترین غذا و مصرف، بیشترین تولید را داشت.

 

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در دمای بالای 50 درجه چاه و قنات حفر می‌کرد و قبل از خشک شدن عرق خود آن را برای رفاه عمومی جامعه اسلامی در راه خدا وقف می‌ کرد.

 

حجت الاسلام ناصری بر لزوم توجه دولت بر قشر کارگر تاکید کرد و گفت: باید به نقش مهم کارگران در عرصه تولید نگاه ویژه ای شود زیرا کارگر برای سرمایه‌گذار کار نمی‌کند بلکه نگاه او برای افتخار آفرینی برای کشور است.

 

وی با انتقاد از نظام بانکی برای عدم حمایت موثر از تولید داخلی گفت: سود بانکی 26 درصد، ضد تولید و شکوفایی اقتصاد داخلی است و باید نظام بانکی هماهنگ اقتصاد مبتنی بر ساخت و تولید داخلی باشد.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، رانت و فساد اقتصادی را از دیگر عامل ضد تولید محوری در کشور عنوان و تصریح کرد: برخورد قاطع با مبادی فساد، قاطعیت برخورد با مفسدان اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از خروج ارز از کشور از راه های حمایت از تولید داخل است/950/پ202/ب1

ارسال نظرات