۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۲۶۹
امام جمعه چابهار:

راه رسیدن به ساحل نجات، تبعیت از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ولایت عنصر محوری جامعه اسلامی است، گفت: ولایت عنصری است که اگر بر جامعه حاکم نباشد، همان بلاهای قبل از شکل‌گیری انقلاب به جان جامعه خواهد افتاد و جامعه‌ای گرفتار استکبار، استبداد، استعمار و استحمار خواهیم داشت.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه چابهار و مدير مدرسه علميه امام صادق (ع)

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه چابهار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: آنچه که ما انسان‌ها از فضایل امیرمؤمنان علی(ع) می‌دانیم مانند قطره‌ای در برابر دریای عظیم است.

 

وی ادامه داد: فضایلی که حضرت علی(ع) دارد بعد از وجود پیامبر اکرم در وجود فرد دیگری قرار داده نشد، ایشان جامع اضداد بودند یعنی در یک زمان، در میدان جنگ در عین غلظت و شدت علیه کفار تمام جوانب رحمت، رأفت، اطاعت و انجام امر خداوند را در نظر دارد.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: علی(ع) وقتی با دشمن‌ترین دشمنان خدا می‌جنگد، ذره‌ای از هواهای نفسانی خود پیروی نمی‌کند در جنگ ایشان با عمرو بن عبدود وقتی این فرد به شخص امام اهانت می‌کند، ایشان واکنشی نشان نمی‌دهد بلکه به عنوان اطاعت از امر الهی ریشه کفر را نابود می‌کند و این امر بیانگر تسلط فراوان ایشان بر نفس خود است.

 

وی با اشاره به خلوص و عبودیت حضرت علی(ع)، افزود: در وجود امیرمؤمنان چیزی جز رضوان و رضایت الهی و خشنودی خداوند نمی‌توان یافت سراسر شریان‌های وجود ایشان مملو از عشق به معبود لایتناهی است پیغمبر نیز به این نکته در جنگ خیبر اشاره کردند و فرمودند فردا پرچم را به دست کسی خواهم داد که خدا و رسولش را بسیار دوست دارد و خدا و رسول نیز او را در حد اعلا دوست می‌دارند.

 

امام جمعه چابهار تصریح کرد: عدالت علی(ع)، علم او و یتیم‌نوازی ایشان قابل مقایسه با احدی از انسان‌ها نیست او بعد از پیامبر خاتم در برترین و والاترین رتبه قرار دارد.

 

وی از ویژگی‌های بارز زندگی امیرمؤمنان سخن گفت و بیان کرد: او کسی بود که در لیلة المبیت به جای پیامبر در بستر خوابید و جان پیامبر را از گزند کفار حفظ کرد در میدان‌های جنگ وقتی همه اشکریان پا به فرار می‌گذاشتند او با دشمن مقابله می‌کرد در نماز وقتی کسی به نیازمند توجه نمی‌کند، اوست که از انگشتری خود می‌گذرد و آیه در شأن او نازل می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: هیچ جای زندگی علی(ع) با آسایش و رفاه همراه نبوده است، خدمات علی(ع) بعد از ارتحال پیغمبر مورد تأیید همگان بوده است در زمانی که همسر او مورد اهانت قرار گرفت، با تدبیر و مدیریت اوضاع را کنترل کرد تا فتنه‌ای صورت نگیرد صبر بر رنج‌ها را همچون کسی که خار به چشم او رفته است پیشه خود کرد و بعد از خلافت نیز جنگ‌های جمل و نهروان را با سختی فراوان پشت سر گذاشت.

 

وی درباره جایگاه ولایت و ولایت‌پذیری در جامعه اسلامی، تأکید کرد: ولایت عنصری است که اگر بر جامعه حاکم نباشد، همان بلاهای قبل از شکل‌گیری انقلاب به جان جامعه خواهد افتاد و جامعه‌ای گرفتار استکبار، استبداد، استعمار و استحمار خواهیم داشت.

 

وی افزود: جامعه‌ای که ولایت‌مدار باشد، هرگز به مشکلاتی از قبیل سلطه بیگانگان و وابستگی به آنها دچار نخواهد شد ولایت است که با خودمحوری‌ها می‌جنگد زیرا ولی فقیه تابع نفس خود و دیگران نیست.

 

امام جمعه چابهار، ولایت فقیه را ادامه راه ولایت امیرمؤمنان دانست و گفت: در طول 36 سالی که از آغاز انقلاب گذشته است مشاهده می‌کنیم که عزت، آبرو و عظمت ایران اسلامی در سایه رهبری ولی فقیه با وجود همه تهدیدها و توطئه‌ها حفظ شده است.

 

وی اظهار داشت: امروز کفر جهانی علیه ما بسیج شده و استکبار منطقه از داعش تا وهابیت همه و همه برای سرکوب ما تلاش می‌کنند با اینکه از چهار طرف مورد تهدید این دشمنان هستیم اما امنیت و آرامش ایران اسلامی با رهبری ولایت فقیه محقق شده است ولی امر با عدم پیروی از هواهای نفسانی و در ادامه مسیر نبوت و امامت، انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند در واقع راه رسیدن به ساحل نجات، تبعیت از ولایت است./831/ت302/ح

ارسال نظرات