۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۲۹۹
مدیر حوزه علمیه استان قم:

مدارس علمیه سنگر های علمی مقابله با جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: مدارس علمیه در سراسر کشور سنگر های علمی مقابله با جنگ نرم هستند و طلاب علوم دینی نیز وظیفه دارند بیشترین توان خود را در آموختن تعالیم علوم اصیل اسلام ناب محمدی به کار ببندند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه های علمیه استان قم ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان شهرضا، رسالت اصلی حوزه های علمیه را ایجاد زمینه مناسب برای نشر تعالیم الهی دانست و گفت: پروردگار در بخشهای مختلفی از کتاب آسمانی و احکام دینی از آموزندگان و منتشر کنندگان علوم انسان ساز دینی تقدیر کرده است.

 

وی در ادامه افزود: کار حوزه های علمیه مقدس و پاک است و این مسأله به خاطر ماهیت متعالی این علوم در راستای تربیت نسل های بشری است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان قم تأکید کرد: طلاب علوم دینی بایستی مراقب باشند تا فعالیت مقدس آنها با حب دنیا و مناسب دنیوی آلوده نشود و در تمام مراحل حیات علمی اخلاص در عمل را در نظر داشته باشند.

 

حجت الاسلام فرخ فال تصریح کرد: اگر طلبه ای با وجود تمام آموزه های دینی و اخلاقی مبتنی بر تعالیم دینی، به وظیفه و رسالت خود عمل نکند در حقیقت به امام زمان(عج) خیانت کرده است.

 

وی گفت: ذات تعالیم اسلامی به گونه ای است که به دلیل انتساب به خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افراد نالایق را از گردونه نشر تعالیم ناب محمدی حذف می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان قم اظهار کرد:  همه علما، طلاب و کسانی که در حوزه های علمیه فعالیت می کنند، در برابر خدمات مراجع و علمای گذشته مسؤولت دارند./939/پ202/ح

ارسال نظرات