۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۵۸۳۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

قوانین فمنیستی سبب تزلزل جایگاه زن در جامعه می شود/ موفقیت مرد در اقتدار و مهربانی او است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قوانین فمنیستی به نفع زن نیست، این قوانین کم کم وارد زندگی شده و در دراز مدت ضربه سختی به زندگی‌ها خواهد زد و جایگاه ارزشمند زن را متزلزل خواهد کرد, گفت: در همین راستا مرد نیز باید برای موفقیت در زندگی مقتدر مهربان باشد.
عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) درمسجد کوی پسران دانشگاه تهران به تشریح عظمت شخصیتی امام علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: در چرخه طبیعی حیات اتفاق‌هایی صورت‌ می‌گیرد که ما با حفظ طبیعت مأمور و توانمند هستیم که در طبیعت تفاوت ایجاد کنیم.

 

وی با بیان ویژگی‌های شخصیت پدر، افزود: یکی از ویژگی‌های یاران امام‌زمان(عج) عمران و آبادانی است و باید به حیات تکامل دهیم، هر تغییری به هر شیوه‌ای مطلوب نیست ما یک طبیعت روبه روی خودمان و یک طبیعت نیز در درونمان داریم که برای حفظ آن باید طبیعت بیرون را به ‌کار گیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید از آسیب‌های طبیعت جلوگیری کنیم اما نه به هر روشی، تصریح کرد: طبیعت روح و روان یکی از طبیعت‌های درون است، آنچه در مباحث دینی از آن به عنوان روح قلمداد می‌شود همان روان آدمی تعبیر می‌شود که نیازها و اقتضائاتی دارد.

 

حجت الاسلام پناهیان تأثیرگذاری نامطلوب بر زندگی زن و مرد را از نتیجه‌های ورود بسیاری قوانین ناصحیح به زندگی دانست و ادامه داد: بسیاری از قوانین نادرست به جامعه رسوخ کرده است که برخی از این قوانین خلاف طبیعت بشر(زن و مرد) هستند و سبب تأثیرگذاری نامطلوب بر آن‌ها شده است.

 

وی رعایت شئونات را رعایت قوانین برشمرد و مطرح کرد: مفاسد به وجود آمده در دنیای امروزی به علت رعایت نکردن این قوانین است؛ قوانین فمنیستی به نفع زن نیست، این قوانین کم کم وارد زندگی شده و در دراز مدت ضربه سختی به زندگی‌ها خواهد زد، زن در غرب جایگاه ارزشمندی ندارد.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: این قوانین و آثار سرپرستی مرد برای زن را ازبین می‌برد و طبیعت را به‌هم می‌زند، ما در بسیاری از موارد طبیعت را به هم زدیم.  برای حفظ زندگی، مرد باید پناه زن باشد و زن مهربان، عزیز و گرامی باشد.

 

حجت الاسلام پناهیان به اقسام مختلف قدرت اشاره کرد و ابراز داشت: قدرت‌ها می‌توانند بدنی و جسمی باشند یا روحی و با مطالعه در روانشناسی روحی مرد در می‌یابیم که مرد باید مقتدر مهربان باشد. برای حفظ غیرت مرد باید زن این حق را به مرد بدهد که غیرت خود را حفظ کند اگر این حق را از مرد گرفتیم قانون طبیعت را زیر سوال بردیم.

 

وی در پایان تربیت خانوادگی را تشکیل دهنده فرهنگ دانست و یادآور شد: مردی که مقتدر نباشد مهربانی او ارزشی ندارد و در انتخاب همسر نیز اقتدار مرد باید حفظ شود، تعبیر مدیریت زندگی از سوی مرد برای زن لذت بخش است، یکی از شروط ازدواج برنامه داشتن زن برای حفظ اقتدار مرد است./815/پ202/ح

ارسال نظرات