۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۵۸۳۲۷
همزمان با سالروز میلاد امام علی؛

آیین عمامه گذاری طلاب اهل سنت خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سیزدهم رجب، سالروز میلاد مولای متقیان، امام علی(ع)، جشن فارغ التحصیلی و آیین عمامه گذاری طلاب اهل سنت استان خراسان شمالی برگزار شد.
آيين عمامه گذاري طلاب اهل سنت شهرستان مانه و سملقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز همزمان با سیزدهم رجب، سالروز ولادت امیرمؤمنان، امام علی(ع) جشن فارغ التحصیلی و مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه ربانیه اهل سنت تازه یاب شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

این مراسم حدود 500 شرکت کننده داشت که در میان آنها علمای اهل سنت از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان به همراه شماری از علما و روحانیان شیعه استان خراسان شمالی و شهرستان مانه و سملقان و نیز برخی از مدیران و مسؤولان دولتی شهرستان و استان حضور داشتند.

 

در مراسم امروز حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان، با تبریک به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: اتحاد و هم دلی در بین مسلمانان از مهم ترین آموزه های دین مبین اسلام و حضرت محمد(ص) است.

 

وی با تأکید بر تقویت و استحکام این همدلی و انسجام، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از چندین دهه گذشته تلاش می کنند با تفرقه انداختن در بین مسلمانان شیعه و اهل سنت، بر اسلام، دین و کشور ما خدشه وارد کنند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان این که هوشیاری و بصیرت مسلمانان کشور اعم از شیعه و سنی سبب شده تا توطئه های دشمنان اسلام در این سرزمین خنثی و نقشه های شوم آنها نقش بر آب شود، افزود: تا زمانی که این اتحاد و انسجام در کشور موجود باشد، دشمنان به هیچ کدام از اهداف خود نخواهند رسید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به نقش روحانیان و علمای اهل سنت و شیعه در ایجاد و تقویت اتحاد و همبستگی اسلامی در کشور، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان به لحاظ مقبولیت اجتماعی و داشتن تریبون های منابر مساجد و محافل در راستای تقویت وحدت بین شیعه و سنی وظیفه ای دوچندان و کارکردی بسیار مهم دارند.

 

غلامرضا عوض زاده، فرماندار مانه و سملقان و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در این شهرستان نیز در ادامه مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه ربانیه اهل سنت تازه یاب، با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال جاری انتخاب شده، اظهار کرد: اتحاد، همدلی و هم زبانی در بین نهادها و اقشار مختلف کشور سبب توسعه و آبادانی بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که اکثر جمعیت اهل سنت استان خراسان شمالی در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند، به برنامه های دولت یازدهم برای توسعه متوازن مناطق مرزی پرداخت و افزود: رسیدگی بیش از پیش به مناطق مرزی یکی از اولویت های مسؤولان و مدیران شهرستان مانه و سملقان در سال جاری است.

 

گفتنی است، اکنون در استان خراسان شمالی 21 حوزه علمیه اهل تسنن با بیش از هزار طلبه مشغول فعالیت است که این مدارس در شهرستان مرزی راز و جرگلان، شهرستان مانه و سملقان و برخی از آن ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده اند.

 

شایان ذکر است، نزدیک 10 درصد از جمعیت 915 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات