۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۸۳۳۲

نخستین همایش فرهنگی امیر مهربانی در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرمومنان(ع)، نخستین همایش فرهنگی ویژه ناشنوایان تحت عنوان امیر مهربانی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
عباس سليمي ميلاد حضرت علي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فرهنگی ویژه ناشنوایان تحت عنوان امیر مهربانی عصر روز شنبه12  اردیبهشت در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش تلاوت آیات کلام الله مجید، خیرمقدم گویی دبیر همایش سید حسین ثامنیان، و سخنرانی عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران، سخنرانی محمد کاشانی مسؤول مؤسسه آموزش عالی خاتم‌النبین و سخنرانی سید مهدی سجاد محقق و پژوهشگر پخش کلیپ و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از برنامه های این همایش بود.

 

در این همایش عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تبریک ولادت امیرمؤمنان(ع) گفت: بر اساس آفرینش الهی انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است، چشم و گوش به عنوان دو ابزار حق‌شناسی است و اگر کسی دارای یکی از این ابزارها نباشد بدین معنا نیست که او نمی‌تواند حق را بشناسد یا ببیند.

 

وی افزود: آنچه در وجود انسان اهمیت دارد روح انسان است زیرا روح رشد یافته می‌تواند با چشم دل حق را دیده و بشناسد شاید برخی از انسان‌ها دارای کمبود جسمی باشند اما بعد روحی آنها کامل است، توانمندی‌های جامعه ناشنوایان مطلبی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: بسیاری از انسان‌ها با وجود بهره‌مندی از نعمت چشم و گوش به دلیل این‌که اهل منطق و ایمان نیستند در زمره غفلت‌زدگان قرار می‌گیرند.

 

سلیمی ابراز کرد: بسیاری از مطالب را با گوش سر نمی‌توان شنید بلکه با گوش جان باید شنید، قرآن کتاب انسان‌ساز است که دستورالعمل رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت را داده است.

 

گفتنی است، این همایش برای نخستین بار به همت مرکز آموزش استثنائی خاتم النبیین(ص) و همکاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد./807/پ202/ح

ارسال نظرات