۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۵۸۳۶۴
سخنران حرم رضوی:

اخلاص از ویژگی‌های بارز اخلاقی امام علی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی با بیان این‌که تمام کارهای حضرت علی(ع) با نیت خالصانه و فقط برای خداوند انجام می شد، گفت: از ویژگی‌های اخلاقی امام علی(ع) که ایشان را با سایرین متمایز کرده، «اخلاص» است.
حجت الاسلام مرتضي امين نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا، مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی علی بن موسی رضا(ع) با بیان این که شیعه یک حقیقت است، اظهار کرد: شیعه به معنای پیرو و امام به معنای پیشوا است؛ کسی که جلو حرکت می کند امام است و کسی که پشت سر او حرکت و از او پیروی می کند شیعه اوست.

 

وی تصریح کرد: واژه های مشایعت و تشییع به معنای همراهی برگرفته از کلمه «شیعه»  هستند و انسان از هرکسی یا از هرچیزی که پیروی کند شیعه او محسوب می شود حتی اگر از ابلیس پیروی کند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: منظور امام حسین(ع) در واقعه کربلا که به سپاهیان آل اباسفیان فرمودند: شما شیعه اباسفیان هستید، این است که شما از آنان پیروی می کنید بنابراین ما می توانیم شیعه امیرمؤمنان(ع) یا شیعه دشمنان ایشان باشیم.

 

وی با تأکید بر این که شیعه واقعی هم ظاهر و هم عملش به امامش شباهت دارد، افزود: نخستین قدم برای این که شیعه واقعی باشیم شناخت خود و دوم حرکت در مسیر امام شیعیان است.

 

مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی با تأکید بر پیروی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: کسی که ادعا می کند مثل امیرمؤمنان(ع) است؛ یا خودش و یا حضرت علی(ع) را به درستی نشناخته است زیرا امام علی(ع) فرموده اند: «کسی نمی تواند مثل ما باشد؛ تنها می توانید به ما کمک کنید؛ شبیه ما زندگی کنید، در مسیر دوستان ما باشید و در ردیف دشمنان ما قرار نگیرید».

 

وی با بیان این که از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی امام علی(ع) که ایشان را با سایرین متمایز کرده است «اخلاص» است، گفت: تمام کارهای حضرت با نیت خالصانه فقط برای خداوند انجام می شد، برخی از مردم به طمع بهشت از گناه دوری می کنند، عده ای دیگر نیز از خوف و ترس جهنم اما حضرت علی(ع) تنها به شوق دیدار پروردگار و رضوان الهی عبادت می کردند.

 

حجت الاسلام امین نیا عنوان کرد: نیت خالصانه افراد همانند هسته اعمال هستند و گرنه اعمال بدون اخلاص مانند پوسته هایی بدون هسته وپوچ هستند که ارزشی ندارند، خیرانی که خیر انجام می دهند خالصانه نباشد یا اگر ذره ای نیت غیر الهی در آن باشد،  به درگاه حق پذیرفته نمی شود.

 

مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی اگر اعمال انسان خالص و فقط برای رضای الهی صورت گرفت، دیگر  نظر خلق خدا، تعریف و تمجید دیگران برای او اهمیتی پیدا نمی کند تنها کسی که برای او مهم است خداوند است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات