۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۸۳۶۷

خبرهای کوتاه فرهنگی‌ کاشان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: همزمان با ایام‌البیض حدود 300 نفر از دانشجویان این دانشگاه معتکف شدند.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام علی روحانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه حدود 200 نفر از شرکت‌کنندگان خانم و بقیه آقا هستند اظهار داشت: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و بازسازی روح است.

 

وی یادآور شد: اعتکاف از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که در دین مبین اسلام مورد تأکید و سفارش فراوانی قرار گرفته و می‌تواند نقش بسزایی در زدودن غبار از دل‌های زنگار گرفته داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام روحانی برگزاری حلقه‌های معرفتی در خصوص مباحث اعتقادی، فقهی و اجتماعی، توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کتاب احکام و آداب اعتکاف، برگزاری دعاهای مختلف از جمله دعای توسل و زیارت عاشورا و ام داوود از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفین در این مدت سه روز در دانشگاه کاشان ذکر کرد.

 

شایان ذکر است، مراسم معنوی و عبادی اعتکاف همزمان با سراسر کشور تا روز دوشنبه پانزدهم ماه رجب در مسجد دانشگاه ادامه دارد.

 

اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در 7 مسجد منتخب کاشان

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با ایام البیض در 7 مسجد منتخب میزبان مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان کاشان آغاز شد.

 

سید عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با ایام البیض در 7 مسجد منتخب میزبان مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان کاشان آغاز شد.

 

وی افزود: این طرح به صورت سراسری و با هدف ارتقای فعالیت های قرآنی در آیین معنوی اعتکاف و معطر کردن مساجد با عطر قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: در قالب این طرح، ختم قرآن به صورت دسته جمعی و کارگاه های تصحیح قرائت حمد و سوره و نیز آیین جزء خوانی از سوی قاریان و حافظان قرآن بویژه در اعمال ام داوود انجام می گیرد.

 

به گفته وی، در لابلای برنامه های فرهنگی اعتکاف، قبل از اذان، کرسی تلاوت از سوی قاریان ممتاز اعزامی برگزار می‌شود.

 

تولیت افزود: آیین معنوی اعتکاف بستر مناسبی برای انس با قرآن و آشنایی با معارف قرآن به ویژه در میان نسل جوان است و اجرای این طرح می تواند جوانان را به سمت حفظ و قرائت قرآن ترغیب کند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: آیین معنوی اعتکاف همزمان با ایام البیض با حضور 5 هزار معتکف در 35 مسجد شهرستان کاشان در حال برگزاری است.

 

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در جوار حرم مطهر و نورانی حضرت علی بن امام محمدباقر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: با فرارسیدن ماه رجب و شروع ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف درجوار مضجع نورانی علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با حضور 400 نفر در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: طی این سه روز، از سخنران های مطرح حوزوی و کارشناسان روانشناسی و مذهبی جهت استفاده هرچه بهتر از این ایام استفاده می شود.

 

وی با اشاره به این که فریضه اعتکاف خود سرشار از نورانیت و برکت است افزود: برگزاری این مراسم معنوی با حضور معتکفین در جوار این امامزاده واجب التعظیم بر نور و برکت آن افزوده شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: با توجه به این که حداقل زمان اعتکاف سه روز است و اگر کسی می خواهد از پاداش این فریضه الهی بهره مند شود باید در این سه روز با رعایت شرایط آن در مسجد حضور پیدا کرده و روزه بگیرد در صورت روزه گرفتن دو روز اول، روزه در روزسوم نیز بر او واجب می شود.

 

حجت الاسلام ضیایی  یاد آورشد:  شایسته است در این ایام معتکفین به ذکر خداوند متعال و قرائت قرآن مشغول هستند از اموری که انسان را از یاد خدا دور می کند پرهیز کرده چرا که انجام این امور موجب دور شدن انسان از یاد خداوند متعال می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات