۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۵۸۳۸۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

خواهران طلبه سربازان جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران یکی از پایگاه های اصلی در نبرد فرهنگی هستند که باید هر چه بیشتر نسبت به تربیت این بانوان توجه جدی صورت گیرد.
حجت الاسلام حسناتي جشن فارغ التحصيلي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم جشن فارغ التحصیلی اولین گروه طلاب مرکز تخصصی ام الائمه نجف آباد، حوزه های علمیه را از مجموعه های تأثیرگذار در جریان انقلاب برشمرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران از دستاوردهای امام خمینی در قبل از انقلاب بود.

 

وی با بیان این که تأسیس حوزه های علمیه خواهران از دهه 40 آغاز شده است، افزود: در سال های قبل از انقلاب حضور بانوان به علل مختلف در حوزه های علمیه بسیار محدود بود ولی به لطف انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیری در حضور بانوان در سطح حوزه های علمیه هستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی مهم ترین وظیفه طلاب را حضور فعال در جبهه نرم فرهنگی بیان داشت و گفت: با وجود رشدی که در سطح حوزه های علمیه خواهران شاهد هستیم ولی این میزان نسبت به دشمنان اسلام به خصوص وهابیت و مبلغان مسیحی که برای برتری خود شبانه روزی در حال فعالیت هستند، بسیار عقب هستیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این دوران که به اذعان همه در شرایط نبرد فرهنگی قرار داریم و دشمنان به دنبال از میان بردن ریشه اعتقادات و عقاید در قالب شبهات، ایجاد شبکه های ماهواره ای و مجازی هستند و تیر پیکانشان در درجه اول نسل جوان و خانواده ها را هدف گرفته است، شما خواهران طلبه اصلی ترین نقش را در این نبرد فرهنگی به عهده دارید.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد حضور در جبهه نرم فرهنگی را تکلیف و وظیفه ای الهی برشمرد و افزود: حضرت علی(ع) در کلامی می فرمایند اگر شما در برابر دشمن به خواب بروید، دشمنان همیشه بیدار هستند و زمانی که دشمنان این گونه کمر به نابودی اعتقادات و عقاید اسلامی و شیعی بسته اند، باید بیش از هر زمان دیگری وارد عرصه عمل و فعالیت شویم.

 

وی یکی از زمینه های ظهور را تقویت حوزه های علمیه بیان کرد و گفت: شما طلاب حوزه های علمیه باید هر کدامتان یکی از سربازان ظهور شوید و این امر جز در سایه تلاش، همت و تهذیب نفس تحقق پیدا نمی کند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به موفقیت های طلاب مرکز تخصصی ام الائمه نجف آباد خاطرنشان کرد: یکی از سخت کارها، طلبه پروری و کار در حوزه های علمیه است که یکی از نیازهای و وظایف اصلی امروز جامعه اسلامی است و این مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی با وجود تمام کمبودها توانسته است در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی حائز کسب رتبه های کشوری شود.

 

وی در پایان افزود: دیانت و کم توقعی مردم این شهرستان باعث شده است که بعد از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی هم چنان از لحاظ مراکز آموزشی و خدمات دولتی در سطح پایینی قرار داشته باشد که یکی از نیازهای این مرکز تخصصی نبود فضای مناسب برای تحصیل طلاب است که نیازمند تلاش هر چه بیشتر مسؤولان و خیران در این زمینه هستیم.

 

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام حسناتی و حجت الاسلام ابطحی به مناسبت هفته معلم از اساتید این مرکز و هم چنین از طلاب برگزیده در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

 

لازم به ذکر است مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه نجف آباد در مهرماه سال 1390 فعالیت خود را با حدود 15 طلبه آغاز کرد. مرکز تخصصی ام الائمه اولین مرکز تخصصی سطح سه برای طلاب خواهر در شهرستان نجف آباد می باشد که بعد از گذشت 4 سال هم اکنون با 80 طلبه در حال فعالیت است.

 

و هم چنین به دلیل توانمندی و کارآیی این مرکز در زمینه فعالیت های حوزوی این مجموعه از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قم، موفق به اخذ رشته جدید با عنوان کلام اسلامی گردیده است که در سال جاری قابل ارائه است؛ لذا نام این مرکز تخصصی به مؤسسه آموزش عالی تغییر خواهد یافت./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات