۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۵۸۴۰۹
صبح امروز در کرمانشاه؛

مراسم معنوی دیدار با پدران آسمانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم دیدار با پدران آسمانی پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان و عموم مردم در حسینیه گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد.
پدران آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، پیش از ظهر امروز به مناسبت ولادت حضرت امیرمؤمنان(ع) و بزرگداشت روز پدر، مراسم دیدار با پدران آسمانی در حسینیه گلزار شهدای استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه، اظهار داشت: فضائل بسیار زیادی در آیات قرآن و روایات از امام علی(ع) نقل شده است که تمام اهل سنت و شیعه در این امر اتفاق نظر دارند.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با برشماری فضائل حضرت امیرمؤمنان(ع) افزود: حضرت علی(ع) دارای صفات بارز و برجسته ای بود که می توان به رویداد های مهم زندگی ایشان اشاره کرد که در بهترین مکان و بهترین زمان متولد شد، بهترین پدر و مادر، همسر و فرزندان را داشت و وصی بهترین رسول خدا و مدافع حق بود و در بهترین شب در حال سجده و راز و نیاز با معبود به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به عزت پدران آسمانی و شهدا خاطرنشان کرد: شهدا از عزت و احترام و برجستگی ویژه ای نزد خداوند برخوردار بودند، شهدا قبل از شهادت به شهود باطنی می‌رسیدند که این خود نشان‌دهنده مقام والای آن ها است.

 

حجت‌الاسلام حجتی در پایان با توجه به فرموده امام راحل که انقلاب آسان، ولی حفظ آن سخت است، گفت: شهدا با ایثار و فداکاری خود به بالاترین جایگاهی که خداوند برای بنده خود در نظر گرفته، دست پیدا کردند، از این رو ما نیز با توجه به منویات رهبری و وظیفه انسانی خود باید ادامه دهنده راه شهدا بوده و با برگزاری چنین مراسماتی از خانواده های شهدا قدردانی و یاد شهدا را زنده کنیم.

 

حجت الاسلام عسگری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز با حضور در مراسم دیدار با پدران آسمانی، اظهار داشت: شهدا مردانی بودند که درس اخلاق، ایثار، شجاعت و عزت به فرزندان ایران اسلامی آموختند.

 

وی با ذکر روایتی به تشریح چهره بزرگ حضرت امیرمؤمنان(ع)  پرداخت و ادامه داد: نگاه به چهره حضرت علی(ع) نگاه به سیمای انبیا و اوصیا است و آنقدر بزرگوار و با عظمت بودند که در روایتی آمده است که حضرت امیرمؤمنان(ع) حتی بعد از جنگ برای دشمنان که کشته شده بودند، می گریست و می فرمود این‌ها می توانستند با اعمال صالح به بهشت روند و اینک جهنمی شدند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رسیدگی به ایتام شهدا که حضرت امیرمؤمنان (ع) نیز تأکید بسیاری کرده‌اند، افزود: حضرت علی(ع) هرگاه می‌دانست که خانواده‌ای سرپرستشان را به علت جنگ از دست داده‌اند، به ایتام آن‌ها رسیدگی می کرد و شبانه برایشان طعام برده و در روز با فرزندان شهید هم‌بازی می‌شد.

 

وی خاطرنشان کرد: عنوان پدران آسمانی نیز از فضایل و کمالات حضرت امیرمؤمنان(ع) گرفته شده است، چرا که شهدا همانند امیرشان مردانه جنگیدند و حماسه بزرگی را خلق کردند و نه تنها برای این نسل، بلکه برای آیندگان نیز الگو شدند.

 

حجت الاسلام عسگری در پایان گفت: تمام فرزندان شهدا و رهروانشان آماده هستند تا پیمان مجدد با انقلاب و امامشان ببندند و سلاح به دست و با عمل به وصیت آن ها، از مملکتشان دفاع و پشتیبان ولایت فقیه باشند.

 

گفتنی است، مولودی خوانی و مداحی، برگزاری مسابقه و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود./967/پ202/ح

ارسال نظرات