۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۸۴۲۰
آیت الله قریشی:

صدور قطعنامه علیه یمن بار دیگر سرسپردگی سازمان ملل را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: صدور قطعنامه علیه یمن، عملکرد استعماری و آمریکایی سازمان ملل را نشان داد و به جهانیان ثابت کرد که سازمان ملل استقلالی از خود ندارد.
آيت الله قريشي

آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به صدور قطعنامه علیه یمن اشاره و اعلام کرد: صدور قطعنامه علیه یمن جای تعجب زیادی دارد؛ سازمان ملل بر خلاف ماهیت و ذات وجودی خود، در حال حاضر به عنوان ابزاری در دست آمریکا است.

 

 وی خاطرنشان کرد: صدور قطعنامه سازمان ملل علیه یمن رسوایی دیگری برای این سازمان بین المللی و لکه سیاهی بر عملکرد غیر واقعی آن بود چراکه به جای دفاع از مظلوم، بار دیگر از ظالم حمایت و پشتیبانی کرد.

 

 آیت الله قریشی تأکید کرد: صدور قطعنامه علیه یمن، عملکرد استعماری و آمریکایی سازمان ملل را نشان داد و به جهانیان ثابت کرد که سازمان ملل استقلالی از خود ندارد. 


این نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: موقعی که سازمان ملل تشکیل شد در اینجا برای عده‌ای حق وتو دادند، «حق وتو» یعنی اینکه؛ هریک از پنچ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به عنوان عضو دائم شوراى امنیت سازمان ملل مى‌توانند با رأى منفى، از صدور قطع‌نامه‌ در شوراى امنیت جلوگیرى کنند. 

 

وی ضمن رد موضوع حق وتو برای پنج کشور در جهان، اضافه کرد: در حالی که حق وتو را قبول نمی‎کنیم، اما شاهد سوء استفاده این کشورها از حق وتو هستیم که بارها  آمریکا از این امتیاز غیر منطقی به نفع رژیم غاصب اسرائیل استفاده کرده است.

 

آیت الله قریشی با انتقاد از عدم موضع گیری کشورهای چین و روسیه در قبال صدور قطعنامه علیه یمن، گفت: جای تعجب است که چرا روسیه و چین در صدور قطعنامه علیه یمن سکوت کردند و از حق وتوی خود استفاده نکردند. /936/ت302/ج

ارسال نظرات