۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۴۴۱
نایب رییس مجلس:

اراده جمهوری اسلامی ایران خلع سلاح هسته ای در جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این‌که ملت ایران نیازی به بمب اتم ندارد،‌ گفت: خلع سلاح هسته ای در جهان اراده جمهوری اسلامی است و در این مسیر پیش خواهیم رفت.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور حجت الاسلام والمسلین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و دواتگری عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همراه بود، حاضر شد.


وی در سخنانی با بیان این‌که در دوران غیبت نیز مدیریت باید در دست فقهای عادل، صالح، مدیر، مدبر و متواضع در برابر خدا و مقاوم در برابر دشمنان قرار گیرد، اظهار داشت: این امر تحقق نمی یابد مگر اینکه ملت ها، آموزه های الهی، قرآنی، نبوی و ائمه اطهار را فرا بگیرند و به آن عمل کنند.


نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوریت و اسلامیت، ریشه ها و ارکان اقتدار جمهوری اسلامی بوده و باید تقویت شوند، خاطرنشان کرد: مردم، همه سرمایه ما بعد از خداوند هستند چراکه هر چه داریم از آن ها است و باید آن ها را ارج دهیم که متاسفانه با آن فاصله داریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزت و اقتدار نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سایه قدرت سیاسی نظام جمهوری اسلامی، قدرت های بزرگ دنیا که خود را کدخدای جهان و متولی امور کره خاکی می دانند، با رعایت ادب و تکریم رهبر معظم انقلاب، مسؤولان، دولت و ملت ایران پای میز مذاکره می نشینند.


حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر این‌که درخشش قدرت سیاسی ایران در عرصه بین الملل و در جریان مذاکرات با گروه 5+1 برای جامعه جهانی امری مسلم و غیرقابل انکار شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون انقلاب اسلامی در منطقه و صحنه بین المللی از موقعیت و جایگاه بسیار فاخر و استثنایی برخوردار شده است.


وی با اشاره به این‌که قدرت های بزرگ جهان پس از 12 سال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی در موضوع هسته ای، پای میز مذاکره با ما نشستند، گفت: غرب پس از 12 سال جنگ و ستیز در موضوع هسته ای، در برابر قدرت استقامت مردم ایران، مدیریت مدبرانه و آگاهانه و مصلحت جویی رهبر انقلاب، ناچار به گفت‌وگو با ایران است.


نایب رییس اول مجلس با بیان این‌که غرب در موضوع هسته ای به دنبال سه هدف جمع آوری کامل تمام تجهیزات و فناوری هست
ه ای، نابودی تجهیزات به طور کامل و تعطیلی هر نوع تحقیقات در این زمینه بوده است، افزود: اراده قطعی دولت، مجلس و ملت بزرگ ایران در موضوع هسته ای، حرکت در چارچوب ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.


وی با تأکید بر این‌که ملت ایران نیازی به بمب اتم ندارد، تصریح کرد: خلع سلاح هسته ای در جهان اراده جمهوری اسلامی است و در این مسیر پیش خواهیم رفت، امروز در سایه قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی، آمریکا با وجود این‌که دو دهه اعلام می کند که گزینه های مختلفی روی میز است، جسارت حمله به ابران را ندارد.


حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر این‌که قدرت نظامی و دفاعی ایران پیام صلح و دوستی و امنیت برای کشورهای منطقه دارد، گفت: این توانایی ها از آموزه های دینی الهام می گیرد و براساس این آموزه ها، جهان باید به دست لایق ترین و شایسته ترین افراد اداره شود./854/پ203/ب4

ارسال نظرات