۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۵۸۴۴۵
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

تحقیق و پژوهش از موضوعات مهم روحانیت اصیل است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه دین یکی از موضوعات مهم روحانیت اصیل شیعه برای صیانت از جامعه آرمانی مسلمانان است.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضائي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان در جمع طلاب مقیم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گفت: تاریخ بیانگر این است که طبقه الهی انسانی، به رغم سختی ها و فشارهایی که در تاریخ متحمل شده اند اما همواره پاسدار ارزش های راستین مکتب حیات بخش اسلام و مدافع حقیقی مظلومان در گستره زمان بوده اند.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خیمیی(ره)، عده ای روشن فکران غرب زده، اندیشه جدایی دین از عرصه سیاست و حکومت را در اذهان خود می پرورانند و با اشاعه این تفکر نادرست سعی در جداسازی حاکمیت دین از عرصه اداره جامعه دارند.

 

به گفته وی، اندیشه های الهی و نورانی علما و روحانیت شیعه از گذشته تاکنون هر روز پر فروغ تر از گذشته در جامعه مسلمین می درخشد و پرتو نورانی اش بر همه تلاشهای فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام و انقلاب خط بطلان می کشد.

 

حجت الاسلام رضائی ‌جواهریان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر نقش روحانیت در صیانت از دین گفت: روحانیت و علما با اطلاع رسانی به مردم و ترویج نظام های اعتقادی، ارزشی و نمادها و شعائر مذهبی، توانسته اند فرهنگ تشیع را به سراسر کشورهای اسلامی توسعه دهند.

 

وی یادآور شد: روحانیت شیعه به دلیل پایگاه مردمی، نفوذ کلام تفکر و اندیشه همواره به عنوان قدرتی انکار ناپذیر مطرح بوده است و همین مسأله سبب شده است تا دشمنان به دنبال ضربه زدن به مقام و جایگاه روحانیت باشد.

 

به گفته وی، همین ویژگی ها عالمان دینی سبب شد تا در جنبش های مردمی علیه جباران و بیگانگان، وظیفه رهبری را برعهده داشته باشند و بسیاری از افرادی که بعد از ملاقات با عالمی راه سعادت و سربلندی را بدست آوردند.

 

حجت الاسلام رضائی‌ جواهریان در ادامه یادآور شد: کاشان که از سال های گذشته به ویژه بعد از حضور حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) که به عنوان پایگاهی جهت ترویج مکتب توحیدی بوده، علما و دانشمندان بزرگی را پرورش داده که امروز به دلیل نزدیکی به حوزه علمیه قم و بهره مندی از اساتید، دانشمندان و محققان، نماینده ولی فقیه، طلاب و روحانت سراسر کشور برای تعلیم و آشنایی با مسائل فقهی اصولی و اعتقادی در حوزه های علمیه کاشان، آران وبیدگل، نطنز، قمصر و برزک درجایگاه ویژه ای قرار دارد.  

 

وی افزود: این جمع که از طلاب منطقه سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ویژگی نزدیکی به مرزها و گروه‌های منحرف و تکفیری هستند جهت ترویج مکتب اسلامی اقدامات خوبی را انجام داده یا انجام خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام رضایی جواهریان گفت: روحانیت این منطقه با عزم جدی و با توجه به شعار امسال یعنی همدلی و همزبانی و آشنایی کامل به انحرافات، با دانش و علمی که در حوزه های علمیه کسب کرده اند و با احترام و عزت و سربلندی در برابر اسلام نماها و تکفیری ها قرار گرفته و تلاش و همت خود را برای رسیدن به اهداف والای تشیع و منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات