۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۵۸۴۶۸
آیت الله مجتهد شبستری در همایش روز معلم:

شهید مطهری همواره در حال دفاع از اسلام ناب بود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: شهید مطهری شخصیت علمی کم نظیری بود که حساسیت ویژه ای روی افکار التقاطی داشت و همواره در حال مبارزه با آن و دفاع از اسلام ناب بود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش مقام معلم که به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم برگزار شده بود، با گرامیداشت این روز، اظهار داشت: همه مخلوقات عالم هستی، شاگردان این نظام خلقت هستند و معلم همه آن ها خداوند حکیم و علیم است.

 


وی ادامه داد: هر انسانی که در مسیر تعلیم و تعلم قرار می گیرد با نظام خلقت هماهنگی بیشتری پیدا کرده است و سبب می شود تا همه موجودات به او درود فرستند.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام جنبندگان نظام هستی برای معلم طلب مغفرت و رحمت می کنند، چرا که معلم در مسیری قرار گرفته است که نظام خلقت در آن مسیر قرار دارد.

 


وی ابراز کرد: همه موجودات تحت هدایت تکوینی خداوند متعال هستند به ویژه پیامبران گرامی که تعلیمات خاصه دیده اند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: قرآن کریم خداوند متعال را نخستیم معلم و حضرت آدم را نخستین شاگرد معرفی کرده است همچنین پیامبران دیگری نیز مورد تعلیم الهی قرار گرفته اند، مثلا، قرآن مجید نقل می کند که به حضرت داود(ع) صنعت زره سازی را تعلیم کردیم که روزانه یک زره بافته و از طریق فروش آن به هزار درهم امرار معاش می کرد، به حضرت یوسف علم تعبیر خواب یاد دادیم، به حضرت سلیمان زبان حیوانات را یاد دادیم و به حضرت خضر علوم مختلفی را تعلیم دادیم. و اینها نمونه هایی از تعلیم خداوند متعال به پیامبران گرامی است که در قرآن ذکر شده است.

 


وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام زمانی که معاذ بن جبل را به یمن می فرستد به وی سفارش می کند که معلمان یمنی را جهت ترویج و گسترش علم و دانش به نقاط مختلف یمن بفرستد و این کار را یکی از ارزشمند ترین کار ها معرفی می کند.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اگر مردم یمن این مقاومت و استقامت را از خود نشان می دهند و مثل قطعات آهن محکم و استوار هستند به خاطر این است که در زمان پیامبر گرامی مسلمان شده اند.

 


وی اضافه کرد: معلم پدر معنوی متعلمان است چرا که هر آدمی سه پدر دارد که عبارت است از کسی از نسل او به وجود آمده، کسی که به انسان علم می آموزد و کسی که انسان را زن می دهد.

 


آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حقا و انصافا، پدری دلسوز برای ملت بود و یک شخصیت فوق العاده ای بود که نصیب ما شد و از دنیا رفت، ایشان بعد سال ها تبعید که به قم عزیمت کردند به قبرستان شیخان رفته و به دنبال قبر استادشان حاج میرزا جواد آقا ملکی رفتند و با گوشه عمامه شان غبار قبر ایشان را پاک نمودند و این عمل ایشان درس بزرگی برای همه ماست.

 


وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران سالگرد شهادت حضرت علامه مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است، ایشان شخصیت علمی کم نظیری بودند و علمیت ایشان برای همگان ثابت شده است و این شخصیت و نبوغ علمی نصیب هرکسی نمی شود و امتیازات بزرگی از قبیل فهمیدن اسلام ناب، دوری از تحجر، انقلابی و ذوب در ولایت بودن داستند که باید اسوه و الگویی برای همه ما باشد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه با بیان این مطلب که شهید مطهری حساسیت ویژه ای روی افکار التقاطی داشتند، افزود: زمانی که گروه فرقان تازه شروع به فعالیت کرده بود روزی شهید مطهری به منزل ما آمده بودند که بنده دیدم یک بخچه بزرگی را حمل می کنند و در جواب بنده که از محتوای آن بخچه سوال کردم فرمود "جزوات گروه فرقان است که امروز به دستم رسیده است که آیات و روایات را به صورت انحرافی تفسیر می کنند و قصد دارم تا به همه شبهات آن ها جواب دهم"./853/پ202/ب4

ارسال نظرات