۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۵۸۴۷۳

مدرسه خاتم الاوصیا پیش رو در عرصه بینش افزایی طلاب

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) از آخرین فرصت برای نام نویسی در مدرسه نامبرده تا 23 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی احمد پوری، معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبیین اهداف پذیرش و برنامه‌های آموزشی، بینشی، تربیتی و پژوهشی این مدرسه عالی، از آخرین فرصت برای نام نویسی در مدرسه نامبرده تا 23 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به برنامه‌های آموزشی مدرسه خاتم الاوصیاء(عج) اظهار داشت: بسیاری از مؤسسات و مراکز علمی در تلاشند تا طلاب، دروس سطوح عالی را به صورت عمقی بخوانند؛ اما این مدرسه با برگزاری دوره‌های مقدماتی، طلاب هم سطح را شناسایی کرده و در محضر اساتید مربوطه قرار می‌دهد تا هر طلبه با هر سطح علمی که دارد، دروس خود را با عمق هرچه بیشتری بیاموزد.

 

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) گفت: برگزاری کارگاه تحصیل فقه و اصول یکی از خصائص مدرسه نامبرده است؛ طلاب در این کارگاه‌ها با روش تحصیل، مباحثه و مطالعه دروس مکاسب، رسائل و کفایه آّشنا شده تا دروس نامبرده را با عمق بیشتری بیاموزند.

 

 

برنامه‌های بینش افزایی مدرسه خاتم الاوصیاء

 

وی با اشاره به برنامه‌های بینش افزایی مدرسه برای طلاب افزود: دعوت از مسؤولان حوزوی همچون معاون بین المللی حوزه‌های علمیه کشور برای آشنایی طلاب با مسائل روز جهان و منطقه، بخشی از برنامه‌های نامبرده است.

 

 

حجت‌الاسلام احمد پوری ابراز کرد: همچنین در راستای بینش افزایی و آشنایی طلاب با فرق و ادیان، کارگاه‌های آموزشی آشنایی و نقد مسیحیت، بهائیت، وهابیت و فرقه‌های نوظهور در این مدرسه برگزار می‌شود.

 

 

برگزاری دوره‌های فلسفه مضاف برای آشنایی با علوم اسلامی

 

وی تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آّشنایی با علوم اسلامی یا همان فلسفه‌های مضاف از سوی اساتید بنامی همچون حجج اسلام والمسلمین علیدوست، علی اکبر رشاد و علی نکونام گلپایگانی، بخش دیگری از برنامه‌های بینش افزایی مدرسه خاتم الاوصیاء است.

 

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) ادامه داد: طلاب در این دوره‌های آموزشی با فلسفه مضاف علوم اسلامی آشنا شده و با نگاهی بیرونی نسبت به علومی همچون کلام، رجال، فقه، علوم قرآن، فلسفه، منطق و لغت شناسی آشنایی پیدا می‌کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های فلسفه مضاف در طول دوره 4 ساله انجام می‌شود تا طلاب به مرور زمان با تمامی علوم اسلامی آشنا شوند؛ در حال حاضر دوره فلسفه منطق و فلسفه کلام در حال برگزاری است.

 

 

برنامه‌های تربیتی مدرسه

 

حجت‌الاسلام احمد پوری با اشاره به برنامه‌های تربیتی مدرسه خاتم الاوصیاء(عج) گفت: این مدرسه در راستای رشد تربیتی و اخلاقی طلاب، دوره‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌هایی برای طلاب و خانواده‌های ایشان برگزار می‌کند تا طی سخنرانی اساتید برجسته با نحوره ارتباط با همسر، فرزندان، دوستان و اقوام آشنا شوند.

 

 

برنامه‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق

 

وی همچنین به برنامه‌های پژوهشی این مدرسه اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق برای طلاب سطوح عالی و تکلیف مقالات، خلاصه‌نویسی‌ها و تقریراتی در خصوص فقه و اصول به ایشان از جمله این برنامه‌های پژوهشی است.

 

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) تأکید کرد: همچنین برگزاری کارگاه تخصصی روش تحقیق و ارائه تکلیف برای نوشتن رساله و پایان نامه با محوریت فقه و اصول از جمله برنامه‌های پژوهشی مدرسه برای طلاب پایه 10 و 11 مدرسه است.

 

 

برگزاری نشست‌های علمی

 

وی عنوان کرد: مدرسه خاتم الاوصیاء(عج) با هدف آشنایی طلاب با مسائل فقهی و حقوقی روز، نشست‌هایی علمی برگزار کرده و اساتیدی را برای تبیین ارتباط فقه با مسائل روز دعوت می‌کند.

 

 

حجت‌الاسلام احمد پوری با اشاره به برخی از نشست‌های علمیه که از سوی مدرسه برگزار شده است، گفت: نشست علمی فقه و رسانه با موضوع استخراج احکام رسانه از مکاسب شیخ انصاری یکی از نشست‌هایی است که تا کنون برگزار شده است.

 

 

برگزاری نکوداشت‌ها و معرفی نخبگان

 

وی به دیگر برنامه‌های ویژه مدرسه خاتم الاوصیاء اشاره و تصریح کرد: مدرسه با برگزاری نکوداشت‌های سراسری؛ طلاب را با نخبگان عرصه فقه و اصول آشنا می‌کند.

 

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) عنوان کرد: تا کنون نکوداشت آخوند خراسانی، شیخ انصاری و آیت‌الله حائری شیرازی برگزار شده و در سال جدید نکوداشت مرحوم صاحب جواهر برگزار خواهد شد.

 

 

طرح مطالعاتی نوروزی و تابستانی

 

حجت‌الاسلام احمد پوری خاطرنشان کرد: این مدرسه در حرکتی نظام بندی شده، طرح مطالعاتی نوروزی و تابستانی را طراحی کرده و طلاب را مؤظف می‌کند تا با موضوع خانواده و مسائل اجتماعی در نوروز و مسائل فقهی و اصولی در تابستان به مطالعه کتاب‌های معین شده بپردازند.

 

 

وی افزود: در این طرح، نویسنده کتاب برای ارائه پیشینه مباحث و اهداف تألیف کتاب در مدرسه حاضر می‌شود و پس از مطالعه کتاب‌ها و تکمیل فرم‌های نقد، یک بار دیگر به مدرسه می‌آید تا شبهات و نقدها را پاسخ بگوید؛ در پایان نیز طلاب باید در امتحان مربوط به آن کتاب شرکت کرده و خودآزمایی کنند.

 

 

الزام تبلیغی برای طلاب

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) ابراز کرد: طلاب مدرسه مؤظفند تا ایام محرم، ماه رمضان و تابستان را برای تبلیغ معارف دینی به مناطق و روستاها رفته و در پایان، گواهی اعزامی خود را به مدرسه ارائه کنند.

 

 

وی تأکید کرد: مدرسه همواره سعی دارد تا اعتماد به نفس و آرامش طلاب را به اعتماد به ایشان افزایش دهد؛‌ از این رو حضور و غیاب را به خود اظهار طلاب واگذار کرده و آنان را دعوت به اظهار فعالیت‌های خویش می‌کند.

 

 

پذیرش طلبه از میان طلاب پایه 6 تا 9

 

حجت‌الاسلام احمد پوری با بیان این‌که پرداخت کمک هزینه تحصیلی از دیگر مزایای مدرسه خاتم الاوصیاء(عج) است، گفت: این مدرسه از میان طلاب پایه ششم، ‌هفتم، هشتم، نهم و دهم طلبه می‌پذیرد.

 

 

23 اردیبهشت‌ماه، آخرین مهلت نام نویسی

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب علاقه‌مند جهت نام نویسی در مدرسه می‌توانند تا 23 اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت حضوری از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 18 به نشانی بلوار آیت‌الله حائری، کوچه ششم، فرعی سوم سمت راست مراجعه کرده و یا به نشانی اینترنتی www.khatamalosiya.com رجوع کنند.

 

 

معاون آموزش مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) در پایان با بیان این‌که آزمون کتبی این مدرسه رأس ساعت 17 روز پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 37740411 ـ 025 تماس بگیرند./997/ت300/س

 

ارسال نظرات