۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۵۸۴۸۲

ساختمان مدرسه علمیه ریحانه النبی رفسنجان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) رفسنجان طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.
جمشيدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این مراسم با بیان اینکه انسان‌ها بر اساس ظرفیت خود و بهره‌گیری از آن اجر می‌گیرند، اظهار کرد: اخلاق آن است که انسان به وظیفه خود در زمان خودش عمل کند. بنابراین اعضای هیات امنای مدارس علمیه باید تمکنی را که خدا به آنها داده است در بهترین راه مصرف کنند.


وی با اشاره به دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: امروز 30 هزار خواهر طلبه هر روز با مدارس آموزش و پرورش همکاری دارند و 12 هزار معلم آموزش و پرورش از پرورش‌یافتگان حوزه‌های علمیه خواهران هستند.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 10 هزار مبلغ سازمان‌یافته حوزه‌های علمیه خواهران در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اکثر حلقه‌های صالحین که برای ارتقای فرهنگی خواهران در جامعه فعالیت می‌کنند، با حضور بانوان طلبه اداره می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از محاسن بانوان طلبه آن است که نشانه بارزی ندارند بنابراین از مصادیق بارز سربازان گمنام امام زمان(عج) خواهران طلبه هستند.


حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی رکن اصلی تربیت در حوزه‌های علمیه را اساتید دانست و گفت: سهم اصلی در تربیت طلبه را استاد و کادر برعهده دارند.


وی با بیان اینکه اساتید و کادر برای تربیت طلبه باید نقشه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اساتید باید در حق شاگردان خود در مطالعه، مباحثه و تدریس پدری و مادری کنند.


در این مراسم همچنین آیت‌الله امامی عضو هیات امنای مدرهس علمیه ریحانه النبی(س) رفسنجان در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاهی که یک زن می‌تواند داشته باشد، گفت: در شعب ابی‌طالب زمانی که مردان جنگی در شرایط دشوار گریه می‌کردند، همه به رسول الله پناهنده بودند تا ایشان آنها را آرام کند و حضرت زهرا(س) مایه آرامش پیامبر اکرم(ص) بودند.


وی اظهار کرد: اگر در هر خانه یک طلبه خواهر حضور داشته باشد، می‌تواند فرزند را نورانی تربیت کند و شوهر و بستگان خود را بانی و معین مالی حوزه‌های علمیه قرار دهد.


عضو هیات امنای مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) رفسنجان با بیان اینکه هر چه طلاب نورانی‌تر و متواضع‌تر باشند، اثرگذارتر خواهند بود، گفت: امیدواریم حوزه‌های علمیه جامعه و محیط اطراف خود را اصلاح کنند.


حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه سرانه مبلغان از سرانه پزشکان برای جامعه کمتر است، افزود: پزشکان برای سلامت روح مردم کار می‌کنند اما مبلغان دینی معلم و مرشد بشریت هستند.


وی با بیان اینکه یکی از رکن‌های اساسی نظام اسلامی ولایت مطلقه فقیه است، اظهار کرد: الگو و موسس نظام اسلامی روحانیت هستند. بنابراین روحانیت باید در راستایی حرکت کنند که ولایت فقیه را تبیین کند.


امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه کشور ما و سایر کشورها از نعمت ولایت فقیه بهره می‌بریم، یادآور شد: حمایت از ولایت از اموری است که آن را ملاک عمل خود قرار داده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای احداث این مدرسه علمیه از سوی خیرین اهدا شده است، افزود: حوزه‌های علمیه نیازمند چنین خیرانی هستند که دغدغه تربیت شاگردان امام زمان(عج) را داشته باشند.


حجت‌الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه با زیربنای هزار و 509 مترمربع در سه طبقه احداث شده است./978/د101/ی

ارسال نظرات