۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۵۸۵۰۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تبیین مفاهیم و اصول دینی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت امر به معروف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: اجرای اصل پیشگیری، آموزش و تبیین مفاهیم و اصول دینی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی اظهار داشت: امسال باید افزون بر قانون مصوب مجلس، دستورالعمل های جدید، تجربه سال های گذشته، رهنمودهای مقام معظم رهبری و بهره گیری از شعار سال در مبحث امر به معروف مورد توجه بیشتری واقع شود و همسویی و همراهی جدی تری میان اعضای ستادهای احیا برای اجرا و تبیین هرچه مطلوب تر برنامه های پیش بینی شده را شاهد باشیم.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امر پیشگیری مقدم بر درمان است و باید تبیین سازوکارهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و دبیرستان های دخترانه و پسرانه و دانشگاه ها و نیز در امر تولید محصولات متنوع فرهنگی، پوشاک و اسباب بازی های مختلف باید در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در اجرای فریضه پر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط متعارف رعایت شود و اجازه سوء استفاده به برخی افراد داده نشود.

 

امام جمعه اراک گفت: امر به معروف و نهی از منکر در ابتدا باید انکار قلبی از عمل انجام شده داشته باشیم و همچنین باید در مقام عمل هم تنفر خودمان را از گناه و فساد انجام دهیم تا بتوانیم اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

 

وی در رابطه با عوامل پیشرفت فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اجرای اصل پیشگیری، آموزش و تبیین مفاهیم و اصول دینی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر باید کار را از مدارس، دانشگاه ها و مراکز تولیدی آغاز کنیم و در این راستا نقش خانواده ها را در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم و تاثیر گذار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه خانوده ها در استان مرکزی در سال های گذشته خیلی آسیب دیده اند که آمار بالای طلاق در استان هم از این موضوع نشات می گیرد.

 

امام جمعه اراک بیان داشت: معارف و مسائل دینی می بایست در جامعه و به ویژه در کلاس های آموزش و پرورش، مکان های علمی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و مساجد آموزش داده شود و با جلوگیری از افراط و تفریط و غفلت، باید به اجرای امربه معروف و نهی از منکر پرداخت.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این که امر به معروف دارای مصادیق فراوانی است که همدلی و همزبانی، حمایت از مردم یمن، مقابله با آمریکا بخشی از آن است خاطرنشان کرد: دفاع از مردم بی‌دفاع یمن معروفی مهم است و همچنین مبارزه با آمریکا، آل سعود و جنایتکاران نهی از منکری واجب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: مبارزه با شبکه های میکروب افکن بی بند و باری در جامعه، جایز خواندن روابط دختر و پسر و اختلاط آنان، قمار، شراب، جعل، قاچاق، ترویج کتاب های نامناسب و برگزاری مراسم های جشن و شادی در خانه باغ ها با حاشیه های متعدد از کارهایی است که افزون بر اعضای ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ها، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی را درگیر می کند و آنها نیز باید جدی تر وارد این کارزار شوند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات