۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۵۰۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حلقه اشتراک آموزش و پرورش و عقیدتی‌ سیاسی تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با اشاره به ویژگی مشترک آموزش و پرورش و عقیدتی‌ سیاسی، گفت: آموزش و پرورش افزون بر تعلیم و تربیت پیوند عاطفی با دانش‌آموز برقرار کند و عقیدتی سیاسی سپاه، جوانان تازه جذب شده را به کوره پختن و چکش زدن ببرد.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در دیدار اساتید، مربیان، هادیان، معلمان و فرهنگیان بسیجی که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: شهادت فیلسوف عالی‌قدر علامه مطهری طلیعه‌ای زیبا در جهت افشای هویت گروه منافقین و در عین حال رنجی سنگین بر قلب ما و امام امت بود.

 

وی عنوان کرد: شهید مطهری در نگاه دوستان کمتر شناخته شده بود به گونه‌ای که امام خمینی او را عصاره و حاصل عمر خود معرفی کردند اما در نگاه دشمنان کاملا شناخته شده بود و آنان از اندیشه ایشان آگاه بودند و به همین دلیل نسبت به وی حساسیت داشتند.

 

آیت الله سلیمانی به ویژگی مشترک آموزش و پرورش و عقیدتی‌ سیاسی اشاره کرد و افزود: حلقه اشتراک این دو ارگان این است که هر دو کارشان تعلیم و تربیت است امام علی می‌فرماید بهترین علم آن است که کل وجود انسان را فرا بگیرد و بدترین علم آن است که بخشی از وجود را فراگیر باشد.

 

وی وظیفه آموزش و پرورش را اینگونه بیان کرد: در این ارگان نباید وقت دانش‌آموز فضای خالی داشته باشد اگر نتوانیم به نیازهای دانش‌آموز پاسخ درست، هدفمند و در راستای ارزش‌های نظام بدهیم، دشمنان این فضا را مورد سوء قصد قرار خواهند داد مانند دندان که تا فضایی بین دندان‌ها خالی شود، میکروب در آنجا حضور می‌یابد.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌های فرهنگی رابطه خوبی با مدرسه داشته باشند به نحوی که دانش‌آموز فضای خالی نداشته باشد قطعا دست‌خوش منویات شوم دشمنان نخواهند شد امروز دشمن با فضای مجازی تمام ترفندهای پلید خود را وارد خانه‌ها کرده است البته این فقط مخصوص بچه‌ها نیست و بزرگترها هم کم و بیش گرفتار این مسأله هستند.

 

وی درباره دغدغه عقیدتی سیاسی ادامه داد: جوانانی که در گذشته جذب سپاه می‌شدند بسیار ارزشی و انقلابی بودند اما برخی از کسانی که امروز جذب می‌شوند فقط به دید شغل و منبع درآمد به آن نگاه می‌کنند در اوایل انقلاب رفاهیات و مزایا مدنظر نبود.

 

وی اظهار کرد: توقع این است که آموزش و پرورش افزون بر تعلیم و تربیت پیوند عاطفی با دانش‌آموز برقرار کند و اگر کار تربیتی صورت می‌گیرد امری فرمایشی نباشد عقیدتی سیاسی سپاه نیز باید جوانان تازه جذب شده را به کوره پختن و چکش زدن ببرد تا آلیاژ جوانان امروز با این نهاد مقدس سازگاری کامل پیدا کند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات