۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۵۳۰
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه؛

همایش همدلی و همزبانی ویژه علما و روحانیان خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش همدلی و همزبانی ویژه علما و روحانیان استان خراسان شمالی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام سعيدي

حجت الاسلام محمود زمانی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری همایش بصیرتی ویژه علما و روحانیان این استان با عنوان همدلی و همزبانی خبر داد و افزود: این همایش سه شنبه هفته جاری، پانزدهم اردیبهشت ماه با شرکت علما و روحانیان استان خراسان شمالی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی بجنورد برگزار می شود.  

 

وی اضافه کرد: در همایش مزبور روحانیان شاغل در اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان، حوزه های علمیه، روحانیان مبلغ طرح هجرت و مستقر در روستاها، ائمه جمعه شهرهای مختلف خراسان شمالی و غیره حضور خواهند داشت.

 

به گفته حجت الاسلام محمودی در این مراسم که در سالن شهید برونسی سپاه بجنورد برگزار می شود، افزون بر آیت الله سعیدی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز پیرامون همدلی و همزبانی و نقش روحانیان در تحقق شعار سال سخنرانی خواهد کرد.

 

وی با بیان این که همایش همدلی و همزبانی با حضور حدود 400 نفر از روحانیان و علمای استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در برگزاری این همایش نهادهای مختلف فرهنگی مذهبی استان از جمله سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی و غیره همکاری دارند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی تصریح کرد: تبیین افکار و رهنودهای رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار همدلی و همزبانی، راهکارهای علمی و عملی گسترش انسجام، همدلی و همزبانی در بخش های مختلف کشور، بررسی موانع و مشکلات موجود در زمینه تحقق این شعار، بررسی روش ها و راهکارهای همسو کردن بیشتر مردم و مسؤولان در راستای پیشرفت کشور و غیره از جمله اهداف برگزاری این همایش استانی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام زمانی در ادامه با اشاره به کارکردها و نقش برگزاری این گونه همایش ها در تحقق شعار سال، افزود: برگزاری همایش های همدلی و همزبانی فرصت مناسبی را برای تقویت تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی طلاب و روحانیان استان با دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف فراهم می کند که منجر به بهبود شرایط و ارتقای توسعه استان خواهد شد.

 

وی با بیان این که برگزاری این همایش زمینه خوبی برای شناسایی و تقویت ظرفیت ها و فرصت های پیش رو به منظور توسعه بیشتر در بخش های مختلف جامعه و استان خراسان شمالی را در اختیار مسؤولان و مدیران استان قرار می دهد، اضافه کرد: حمایت و پشتیبانی علمی، فرهنگی و مذهبی روحانیان شاغل در مجموعه های دولتی و نهادهای فرهنگی استان می تواند کمک مناسبی به پیشرفت و توسعه منطقه باشد.

 

به گفته حجت الاسلام زمانی تحقق همدلی و همزبانی در بین بخش های مختلف کشور و نیز اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، نیازمند مشارکت مسؤولان و اقشار مختلف مردم، استفاده از پتانسیل های منطقه ای و توجه به ظرفیت های بومی است که در این میان روحانیان و علمای دینی به عنوان قشری برخاسته از دل مردم و بطن جامعه که دارای مقبولیت اجتماعی نیز هستند، می توانند نقش مؤثری در تحقق این شعارها و آرمان ها داشته باشند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات