۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۵۸۵۳۲

آثار بیش از 2800 ناشر به نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آید

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران از عرضه آثار بیش از 2800 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 65 کشور حضور دارند که کتاب‌هایشان را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.
بازديدکنندگان بيست و ششمين نمايشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا،‌ قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران درباره تعداد ناشران داخلی و بین‌الملل گفت: امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه داریم که این غرفه‌ها به تعداد قابل توجهی ناشر اختصاص پیدا کرده است. اکنون بیش از 2800 ناشر آثار و کتاب‌هایشان برای حضور در نمایشگاه ثبت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: همچنین بیش از 170 هزار رکورد کتاب در بخش بین‌الملل نمایشگاه ثبت شده که احتمال می‌دهیم تعداد این رکوردها تا بیش از 30 درصد افزایش پیدا کند. این رکورد به ویژه در تنوع کتاب‌های لاتین نمایشگاه خیلی مطلوب است.

 

شهرام‌نیا تصریح کرد: مجموعا 65 کشور در نمایشگاه بیست و هشتم حضور دارند البته کتاب‌هایشان را به شیوه‌های مختلف به نمایش می‌گذارند. تقریبا نیمی از این ناشران در بخش فروش نمایشگاه فعالند اما حدود نیمی از ناشران خارجی تنها آثار خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

 

وی درباره بخش اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: اکنون کار نصب دیواره‌های غرفه‌ها ناشران داخلی و تکمیل آن‌ها در بخش ناشران بین‌الملل به پایان رسیده است. تقریبا همه ناشران از جانمایی فضا خود اطلاع دارند، برخی ناشران هم غرفه‌های پیش‌ساخته خود را به مصلی آورده‌اند در حالی که سایر ناشران از فردا می‌توانند غرفه‌های خود را تحویل بگیرند به دلیل استقرار نیروهای حراست از روز یکشنبه(13 اردیبهشت ماه) به ناشران توصیه می‌کنیم که چینش کتاب‌های خود را از روز یکشنبه آغاز کنند تا مشکلی از جهت امنیت ایجاد نشود.

 

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: هنوز تعداد اندکی از ناشران داخلی وجود دارند که فضای غرفه‌شان قطعی نشده و مشکلاتی دارند اما می‌توان گفت جانمایی 99 درصد غرفه ناشران انجام شده و یک درصد باقی مانده را تشکل‌ها در حال هماهنگی‌اند. این ناشران معمولا از لحاظ تعداد انتشار کتاب و شرایط مشابه نتوانستند در ثبت‌نام شرکت کنند. اکنون در تلاشیم تا بتوانیم در خدمت تعداد بیشتری از ناشران باشیم.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی رحمة الله علیه برگزار می‌شود./998/د101/ی

ارسال نظرات