۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
مشاور امور ازدواج و خانواده:

آموختن مهارت‌های زندگی نقش مهمی در همسرداری موفق دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات شرعی یکی از مشکلات زندگی های امروز را ارتباط کلامی اندک بین زوجین دانست و گفت: همسرداری خوب منوط به آموختن مهارت آن است.
حجت الاسلام سيد امير کريمي حجت الاسلام سيد امير کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید امیر کریمی، مشاور امور خانواده امروز بعد از ظهر در جمع معتکفان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع)، با آرزوی قبولی عبادات معتکفان، گفت: انجام دادن عمل ملاک نیست بلکه بردن آن عمل به آخرت ملاک است که با وجود محقق شدن این امر وارد بهشت خواهیم شد، از این رو گفتن ذکر مهم نیست و باید آن را به دل وارد کرد و به بقین رسید.

 

وی افزود: سؤالات شب اول قبر سخت و از مسائل فلسفی نیست، بلکه در مورد آن که خدای تو و نبی تو چه کسی است سؤال می شود که برخی در جواب دادن سؤال دوم ناتوان هستند و سال ها در آتش جهنم می سوزند.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است کسی که از روی ایمان به خدا و رسیدن به ثواب الهی معتکف شود همه گناهان گذشته او آمرزیده می شود، گفت: بدل های زیادی برای اعتکاف در روایات وجود دارد که پاداش آنها از فریضه اعتکاف بالاتر دانسته شده است.

 

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات شرعی گفت: زیارت سید الشهدا معادل و بلکه افضل تر از یک حج کامل، یک عمره کامل و دو ماه اعتکاف در مسجد الحرام است که این نشان از عظمت آن امام بزرگوار است.

 

به گفته وی، بدل دوم اعتکاف، نگاه کردن به چهره یک عالم ربانی است که اجری معادل یک سال اعتکاف در مسجد الحرام را دارد و اگر بتوانیم به گفته های او عمل کنیم اجری بالاتر نصیب مان می شود و این نشان از هدایت گری انسان به واسطه ارتباط با عالم است تا راه درست زندگی کردن را بیاموزیم و در جایی دیگر زیارت علما را از 70 حج واجب و مستحبی و طواف بالاتر دانسته اند.

 

نشستن در خدمت همسر ثواب اعتکاف و بالاتر از آن را دارد

 

وی با اشاره به این که نشستن انسان در خدمت همسر ثواب اعتکاف و یا حتی ثوابی بالاتر از آن را دارد، افزود: یکی از مشکلات زندگی های امروز، ارتباط کلامی اندک بین زوجین است و بیشترین ارتباط کاری و دستوری شده به دلیل بسیاری از مشکلات است، از این رو همسرداری خوب منوط به آموختن مهارت آن است.

 

مشاور امور ازدواج و خانواده گفت: کسی که برای برآورده کردن خواسته برادر مومن خود تلاش کند و حاجت او را برآورده کند 10 حسنه، پاک شدن 10 گناه و ثواب آزاد شدن ده بنده برای او در نظر گرفته می شود که از یک ماه اعتکاف در مسجد الحرام نیز بالاتر است.

 

حجت الاسلام کریمی با سفارش به خدایی کردن کارها و امور زندگی، افزود: شایسته است تلاش، زندگی و انجام کارهای ما برای خدا باشد تا تمام زندگی ما مستحق مزد و پاداش باشد که در این صورت زندگی خدایی خواهیم داشت.

 

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات شرعی با اشاره به این که روایات متعددی سفارش به خوب همسرداری کردن وجود دارد که این امر با حرف محقق نمی شود، بلکه باید مهارت آن را آموخت، افزود: امام علی(ع) در خانه خود در حال کار کردن بود که پیامبر(ص) وارد شد و با دیدن این صحنه حضرت علی را تشویق کرد و خوشحال شد.

 

وی با اشاره به این که یک ساعت کمک در خانه ثواب یک سال عبادت را دارد و ثواب پاداش صابران به آن شخص تعلق می گیرد افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرماید کسی که به اهل خانه کمک کند و منت نگذارد، پاداش او قرار دادن نام او در لیست شهدا و صدیقین است، ضمن این که کفاره گناهان کبیره محسوب می شود.

 

انتخاب همسر از روی ملاک باشد نه نگاه

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که از امام صادق(ع) روایت است دادن یک لیوان آب به دست مرد خانه بهتر از عبادت یک سال روزه داری و شب زنده داری است و همچنین موجب بخشش شصت گناه می شود، گفت: کسی که مورد نظر رحمت خدا قرار گیرد، مورد غضب خدا قرار نخواهد گرفت.

 

مشاور امور ازدواج و خانواده گفت: جوانان باید انتخاب همسرشان بر اساس سبقت الله باشد، چرا که در قرآن کریم آمده است ما همسرانی را برای شما آفریده ایم تا از این طریق به آرامش برسید، از این رو بهتر است در اسرع وقت به آرامش برسیم و البته این کار باید بعد از آمادگی و به وجود آمدن شرایط مقتضی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که اگر انتخاب همسر درست نباشد نه تنها به آرامش نمی رسیم بلکه آرامش موجود را از دست خواهیم داد، افزود: برخی با انتخاب غلط و بدون تحقیق، وضعیت خود را بدتر می کنند و بدترین راه انتخاب همسر از روی نگاه و بهترین روش انتخاب همسر از روی ملاک است.

 

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات شرعی گفت: صبر بر بد اخلاقی همسر اجر بسیار زیادی دارد و همچنین تحمل گریه فرزند برای والدین اجر به دنبال دارد که در روایات آمده است، گریه چهار ماه اول فرزند به عنوان ذکر لا اله الا لله است، از این رو روایات زیادی برای بچه دار شدن وجود دارد و مادری که بچه دار می شود مانند روز اول زندگی پاک می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات