۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۸۵۸۸
استاد حوزه علمیه بابل:

بهره گیری از سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بر ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی دینی در خانواده ها تأکید کرد و گفت: بهره گیری از سیره علمی ائمه اطهار(ع) موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در مسجد جامع مرزیکلا به الگوگیری از رفتار بزرگان دینی تاکید و تصریح کرد: بهترین مردم نیز شیوه زندگیشان بر اساس اسلوب انسان های الهی و اعمالشان بر اساس اعمال پسندیده این انسان های خدایی است.

 

وی افزود: در قرآن کریم از ابراهیم، اسحاق و یعقوب به عنوان بهترین انسان ها نام برده شد زیرا  خصلتی به این انسان های با بصیرت و قدرتمند و ویژه داده شده است که از بهترین انسان های کره زمین باشند و دیگران از آنها الگو بگیرند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص رساندن نفع به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین مردم از نظر پیامبر کسی است که نفعش به مردم برسد و بدون چشمداشت به مردم خدمت رسانی کند.

 

وی ادامه داد: انسان های تنگ نظر و حسود از سپاس گزاری باز می مانند و قدردان زحمات دیگران نیستند و این دسته از افراد در زندگی خود منزوی می شوند.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر رفتار توأم با آرامش در زندگی خانوادگی گفت: در سبک زندگی اسلامی خشم در درون خانواده نکوهش شده زیرا خشم کلید جهنم و رفتاری شیطانی است زیرا مؤمن با دشمنانش خشم می کند و با برادر دینیش مهربان است.

 

وی بر تاکید بر انجام پرهیزگاری و خود نگهداری را از رموز موفقیت در زندگی عنوان کرد و افزود: انسان با تقوا و پرهیزگار از خوردن مال شبهه ناک و  غصبی دوری می کند و ضمن انجام واجبات و ترک محرمات سعی در آموختن آنها به فرزندان خود دارد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که خداوند از نخستین چیزیکه در قیامت بعد از نماز می پرسد طهارت در جسم و روح است اذعان کرد: انسان مؤمن در سبک زندگی اسلامی گشاده دست، پاک زبان و پاکدامن است و هیچ گاه حاضر نیست زبانش به کلام زشت و ناپسند آلوده شود.

 

وی نیکی به پدر و مادر را موجب زندگی سعادتمندانه عنوان کرد و ادامه داد: انسان مؤمن از نگاه پیامبر کسی است که به پدر و مادرش نیکی کند زیرا انسان هایی که به پدر و مادرشان نیکی نمی کنند، بوی بهشت را استشمام نمی کند.

 

حجت الاسلام بابائیان رفتار و نفس زاهدانه از دیگر عوامل زندگی سعادتمندانه دانست و اظهار کرد: انسان زاهد آنقدر از کرامت نفس برخوردار است  که اگر همه دنیا را به او بدهند از مسیر دین خارج نمی شود  و یا اگر  مواهب دنیا ازدست او برود  جزع و فزع نمی کند.

 

وی کینه ورزی نسبت به دیگران را موجب آزار روحی انسان بیان کرد و افزود: انسان کینه توز بیشتری لطمه و فشار را بر خود وارد می کند و همواره در آزار و اذیت روحی خود است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات