۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۸۵۹۸
استاد علمیه قم:

آل سعود جرأت ورود به یمن را ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که آل سعود جرأت ورود به یمن را ندارد، گفت: عربستان به مرکز تصمیم گیری اسرائیل و آمریکا تبدیل شده است.
تجمع يمن تنها نمي ماند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ولی الله لونی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم یک شنبه شب در جمع معتکفان و زائران در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان گفت: آل سعود با تمام حمایت های غرب و صهیونیست جرأت ورود به یمن را ندارد، چراکه انصارالله یمن در این زمینه بسار توانمند است و توانسته منطقه حضور خود را از یک استان به 11 استان برساند و در زمان حمله عربستان، حضور خود را به 16 استان رساند.

 

وی با اشاره به این که شیعه واقعی و دربست و مخلص ولایت در حزب الله لبنان است، گفت: حزب الله یمن از حزب الله سبقت گرفته است، چرا که فرهنگ غرب در آنها رسوخ پیدا نکرده است و به گفته تحلیل گران شیعیان یمن با وجود کمترین امکانات و خوراک، با دشمن می جنگند تا پیروز و شهید شوند و خالص شیفته اهل بیت(ع) هستند و امروز شیفته رهبر ایران هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که اگر شیعیان یمن می گویند که آنجا را به قبرستان آمریکا و آل سعود تبدیل می کنیم، این کار را می کنند، چرا که در عمل نشان داده اند، گفت: عربستان به مرکز تصمیم گیری اسرائیل و آمریکا تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام ولی الله لونی در ادامه گفت: در بهشت مقام های مختلفی وجود دارد که یک مقام مختص اهل عزم، ارده و تصمیم است و ما با معتکف شدن باید اراده کنیم و تصمیم بگیریم که به امور نیک فکر کنیم و با افراد نیک برخورد و ارتباط داشته باشیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که افرادی به این مقام خاص می رسند که بر اراده نیک خود در دنیا پایبند باشند که این کار با توکل به خدا محقق می شود، گفت: عزم و اراده به مبارزه با تمایلات نفسانی می رود که این دو در مبارزه دایمی هستند که اگر فضاسازی و جو مثبت به صورت مستمر نباشد نمی توان بر تمایلات نفسانی و هوای نفس پیروز شد و تصمیم ها و توبه ها شکستنی خواهند بود.

 

وی افزود:  مبارزه با نفس جهاد اکبر است، چرا که باید لحظه به لحظه با خواسته ها و تمایلات درونی جنگید، از این رو اگر انسان به جایی برسد که از برخی خواسته های خود دست بکشد و صبر پیشه کند، می تواند به جایگاه والایی برسد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که فکر کردن، سجده کردن، مطالعه کردن و در آخرت اندیشیدن موجب به وجود آمدن حال مناسب در انسان می شود، گفت: روحیه گذشت، ایثار، شکرگزاری و سخاوت در انسان وجود دارد که در چنین فضاهایی باید آنها را تقویت کرد.

 

وی افزود: مبارزه با نفس جهاد اکبر است، چرا که باید لحظه به لحظه با خواسته ها و تمایلات درونی جنگید، از این رو اگر انسان به جایی برسد که از برخی خواسته های خود دست بکشد و صبر پیشه کند، می تواند به جایگاه والایی برسد.

 

 حجت الاسلام لونی با اشاره به این که برخی با چشمان، زبان، قلب، گوش و فکر خود زنا می کنند، گفت: برخی در سایر زمینه ها خوددار هستند اما شهوت شکم که پایه رذایل اخلاقی در شهوت جنسی است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات