۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۲۵۸۶۰۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

تعالیم معلمان تأثیر عمیقی بر روح جوانان می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: تعالیم معلمان تأثیر عمیقی بر روح جوانان می‌گذارد و شخصیت آن ها را شکل می دهد.
نماينده ولي فقيه در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان سی و یکمین یادواره شهدای فرهنگی استان کردستان به مناسبت شهادت استاد شهید، مرتضی مطهری و بزرگداشت روز معلم عصر روز گذشته در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کردستان با حضور در این مراسم اظهار داشت: معلمان قشر زحمتکش جامعه هستند که تأثیر عمیقی بر روح جوانان و نوجوانان گذاشته و شخصیت آنها را در بزرگسالی شکل می دهند.


وی گفت: در سال های اخیر با تلاش معلمان، کشور به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف دست یافته و این مهم جز با زحمت های بی دریغ آنان تحقق نمی یافت، دانشمندان و اندیشمندان امروز، همان دانش آموزان گذشته هستند که دانش خود را مرهون معلمان می دانند.


نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام برای نفوذ در زندگی جوانان و تغییر فرهنگ آن ها عنوان داشت: معلمان با نفوذ عمیق خود می توانند جوانان آینده را از سوء قصدهای دشمن آگاه ساخته و با تدبیر، آن ها را هوشیار و بیدار نگه دارند.


وی خداوند متعال را نخستین آموزگار انسان ها دانست و افزود: خداوند با آموزه های نوربخش قرآن کریم، نخستین هدایت کننده و دلسوز ترین معلم هر انسانی است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم از نخستین معلمان هستی محسوب می شود که با انتقال آموزه های روح بخش قرآن به مردم، زمینه خروج آن ها از ظلمات را فراهم و انسان ها را با تعالیم قرآن به سمت عزت و کرامت راهنمایی کرد.


امام جمعه کردستان بیان کرد: علم لازمه زندگی اشخاص و رکن اساسی افزایش قدرت تفکر و تعقل در انسان هاست، آموختن علم مسیر زندگی فرد را نورانی و روشن می گرداند و تشخیص راه و بیراهه را آسان می کند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان با اشاره به لزوم توجه بیشتر به زحمات معلمان عنوان داشت: همه باید قدرشناس زحمات معلمان در جامعه باشند، انسان باید با عقل و تدبیر به دنبال گمشده خود باشد و این گمشده همان حکمت است که با دستیابی به این حکمت و معرفت ایمان انسان ها تقویت می شود./967/پ203/ب4

ارسال نظرات