۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۸۶۱۶
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

سرّ اعتکاف در ایام البیض توجه به مقام ولایت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: فلسفه سه روز اعتکاف و تاکید بر استحباب اعتکاف در ایام البیض و در مسجد به‌عنوان خانه امن الهی همین ولایت پذیری است و معتکفان باید در این سه روز در این موضوع تفکر و تامل کنند.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در جمع معتکفان این شهرستان گفت: فلسفه و سرّ اعتکاف در ایام البیض توجه به مقام ولایت مولای متقیان امام علی(ع) و ولایت پذیری است.

 

وی با اشاره به همزمانی اعتکاف با ایام ولادت امام علی(ع)، وجه مشترک این دو را خانه خدا را یادآور شد و افزود: در برابر قدوم مولود فاطمه بنت اسد، کعبه شکست و دیوار کعبه شکافته شد و از شکاف دیوار فاطمه وارد خانه خدا شد تا پس از سه روز میهمانی خدا، علی(ع) از محلی که برای عبادت موحدان قرار داده شده است پا به این دنیا بگذارد.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد : همانگونه که خدای متعال با اختصاص معجزه برای انبیا سرمایه گذاری کرد تا تاییدی بر صداقت رسالت شان باشد، خداوند برای امیر مؤمنان هم از ابتدای ورود به دنیا سرمایه گذاری کرد و به ایشان شرافت داد و اولین آن تولد در خانه خدا بود.

 

حجت‌الاسلام صنعتکارفر افزود: این امر سه روز ادامه یافت تا همه مردم با خبر شوند تا علی(ع) در اذهان مردم خاص و ویژه باشد و او را برای ولایت بعد از نبی خاتم آماده کند.

 

این کارشناس و مبلغ دینی افزود: خداوند در طول زندگی آن بزرگوار در موارد بسیاری همچون یوم الانذار، قلعه خیبر، لیله المبیت و.. . به امیرمؤمنان (ع) شرافت داد تا مردم را آماده ولایت پذیری آن بزرگوار کند تا در غدیر فردی معرفی شود که از کودکی زبانزد عام و خاص بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم یاد آورشد: در ارزش علم و آگاهی همین بس که خداوند اول فرستاده اش را به‌عنوان معلم و راهنمای مردم قرار داد و بعد آدمی را خلق کرد و این تقدم و تاخر نشان از ارزش و اهمیت علم و آگاهی و هدایت است، در صورتی که در دید بشری تا متعلمی نباشد قاعدتا معلمی نخواهد بود.

 

حجت الاسلام صنعتکارفر همچنین با اشاره به امامت حضرت جواد(ع) در کودکی افزود: نکته ای که در این امر نهفته این است که مردم باید دانش را از هرکس که منصوب به خداست بپذیرند و میزان دانش ارتباطی به سن و سال ندارد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات