۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۵۸۶۲۶
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

جلب رضایت مردم از عوامل مهم افزایش اقتدار ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه در جلب رضایت عمومی مردم موفق عمل شود به همان میزان اقتدار ملی نیز افزایش پیدا می‌کند.
داود محمدي

داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ویژگی‌های مثبت بسیج سازندگی و طرح هجرت گفت: با بررسی و تشریح برنامه‌های طرح هجرت و بسیج سازندگی دو نکته مهم نمایان می‌شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نخستین نکته بحث افزایش ضریب کارآمدی و بهره‌وری است که یکی از مشکلات جدی حال حاضر در کشور است، این افراد در عرصه های مختلف سازندگی نشان دادند که قادرند با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را به دست آوردند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های فعالان عرصه بسیج سازندگی حضور در مناطقی است که امکان حضور در آن مکان‌ها، برای سایرین میسر نیست که خروجی همه این فعالیت‌ها کسب رضایت مردم است.

 

محمدی با بیان این‌که امروزه مؤلفه‌های قدرت در دنیا تغییر کرده است، اظهار داشت: پیش از این قدرت نظامی و اقتصادی کشورها، مؤلفه‌های قدرت در دنیا به شمار می‌آمد؛ اما در حال حاضر مؤلفه قدرت در جنگ نرم ایجاب می‌کند ما نیز به قدرت نرم مسلح شویم چرا که قدرت نرم از نظر همه کشورهای دنیا، پایگاه های اجتماعی حکومت هستند.

 

وی بیان کرد: هر چه در جلب رضایت عمومی موفق عمل شود به همان میزان اقتدار ملی نیز افزایش می‌یابد که یک اصل پذیرفته شده است و اگر با این دید به طرح هجرت بنگریم جایگاه ارزشمند آن را بیشتر درک می‌کنیم.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش‌گران عرصه بسیج سازندگی، با دارا بودن روحیه جهادی در از بین رفتن زمینه‌های یأس و ناامیدی مؤثر عمل کرده به طوری که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز توانسته‌اند رضایت مردم را تأمین کنند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که این امر پایگاه اجتماعی نظام را که از مؤلفه‌های قدرت مداری یک نظام به شمار می‌آید، تقویت می‌کند، ادامه داد: از این رو بر همه ما واجب است که با هم‌فکری و هم‌پوشانی، مجموعه بسیج سازندگی را در راستای تحقق اهداف یاری رسانیم.

 

محمدی گفت: خدماتی که بسیج سازندگی در استان قزوین به انجام می‌رساند، به ‌شدت مورد نیاز بوده و می‌توان گفت که این طرح‌ها با نیازسنجی صورت گرفته است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف نشان می‌دهد که در ارائه خدمات، اولویت بندی و نیازسنجی که از فاکتورهای مهم مدیریتی است، رعایت شده است.

 

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت فعالیت‌های بسیج سازندگی این است که در شرایطی که کشور با تنگناهای مالی و بودجه‌ای مواجه است، اجرای طرح‌ها در بسیج سازندگی با هزینه کم و کیفیت بالا انجام می‌شوند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما نیز در کسوت خدمت به مردم آمادگی داریم تا در راستای اشاعه فرهنگ کار و مدیریت جهادی و تعمیم فرهنگ کار گروهی و اجتماعی قدم‌های مؤثری برداریم/848/ت302/ح

ارسال نظرات