۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۶۳۵

انتقاد امام جمعه بجنورد از طولانی شدن روند واگذاری زمین برای ساخت حوزه علمیه جامع خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از طولانی شدن روند واگذاری زمین به منظور ساخت حوزه علمیه جامع در استان خراسان شمالی انتقاد کرد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديران خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در جمع مدیران استان، بر ضرورت گسترش کمی و کیفی حوزه های علمیه در خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: گسترش مدارس علمیه در استان یکی از نیازهای اساسی توسعه دینی منطقه به شمار می رود اما همکاری و هماهنگی برخی از مسؤولان در این زمینه چندان رضایت بخش نیست.

 

وی با یادآوری این که احداث حوزه علمیه جامع استان خراسان شمالی در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهر ماه سال 91 مصوب شد، افزود: با وجود این هنوز تهیه زمین برای ساخت این حوزه علمیه در پیچ و خم اداری و بروکراسی دستگاه های مختلف باقی مانده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای تأمین زمین به منظور ساخت مدارس علمیه در استان، پیچ و خم های اداری زیادی وجود دارد که لازم است مسؤولان و مدیران خراسان شمالی برای شتاب بخشی در این زمینه اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر حذف قوانین دست و پاگیر در این بخش تأکید کرد و افزود: از مدیران جامعه اسلامی انتظار می رود حداقل در امور مربوط به حوزه های علمیه و نهاد امامت جمعه همکاری، مشارکت، هماهنگی و همدلی بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان این که تحقق شعار همدلی و همزبانی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیازمند اقدام عملی بوده و با شعار محقق نمی شود، اضافه کرد: مدیران و مسؤولان بخش های مختلف می بایست با تقویت همدلی در بین خود به گونه ای عمل کنند که مردم آنها را الگوی همدلی و همزبانی قرار دهند نه آن که با ناهماهنگی در بخش های مختلف برای مردم نیز مشکل درست کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که نباید در زمینه شعار سال تنها به مطرح کردن آن و شعار دادن اکتفا کنیم، تصریح کرد: شعار دادن سهل و ساده است اما آن چه اهمیت دارد این است که با عمل به این شعار می توانیم به اهداف مهم مورد نظر رهبر معظم انقلاب در زمینه همدلی و همزبانی برسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که همدلی و همزبانی مهم ترین شاخص برای توسعه متوازن و پایدار است، خاطرنشان کرد: تحقق این شعار مهم می بایست ابتدا از بین خود مسؤولان و مدیران دستگاه های دولتی شروع شده و آن گاه به تمام جامعه بسط داده شود.

 

به گفته وی مجموع شرایط جهانی، منطقه ای و داخلی کشور از جمله برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری ایجاب می کند که شعار همدلی و همزبانی بیش از گذشته در کشور اجرایی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که تحقق همدلی و همزبانی واقعی در کشور نیازمند ازخودگذشتگی است، تصریح کرد: نمی توان با خودرأیی و پافشاری بر روی یک حرف، به همدلی و همزبانی رسید.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه پیشنهاد اجرای طرح «مهمانان آدینه» در جریان برگزاری نمازهای جمعه را داد و گفت: در قالب این طرح مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در نماز جمعه به درخواست های مردمی نیز پاسخ می دهند.

 

وی اضافه کرد: در طرح مهمانان آدینه با برنامه ریزی و مدیریت استانداری، هر هفته یکی از مدیران استانی با حضور در نماز جمعه، ضمن سخنرانی در مورد عملکرد خود برای نمازگزاران، به خواسته های مردمی نیز در حوزه فعالیت خود پاسخ خواهد داد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات