۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۶۶۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مطرح کرد؛

122 نشریه علمی حوزه گواه محکمی بر پویایی و تولید علم دینی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با آیت‏الله علوی گرگانی گفت: نشریه علمی و تخصصی بسیار غنی از سوی طلاب و حوزه‏های علمی در کشور ارائه می‏شود که قبل از نشر آن ناقدانی آنها را مورد نقد قرار می‏دهند که از پژوهش محور شدن حوزه حکایت دارد.
حجت الاسلام سيد علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مدیران و مسؤولان ارشد پژوهش حوزه‏های علمیه قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

در این دیدار حجت‏الاسلام سید علی عماد معاون پژوهش حوزه‏های علمیه کشور  با ارائه گزارشی از فعالیت‏های معاونت پژوهش حوزه گفت: رویکرد معاونت پژوهش این است که آنچه از اقدامات برای پژوهش صورت می‏گیرد در طی گزارشی به اطلاع مراجع تقلید و مفاخر حوزه برسد.

 

وی در ادامه افزود: مدیران عرصه پژوهش در حوزه‏های سراسر کشور قرار است که در هر نیم سال دیداری با مراجع تقلید داشته باشند و فعالیت‏های خود را به ایشان عرضه کنند و همچنین از راهکارهای  ایشان در بهتر پیمودن این مسیر استفاده کنند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه  ابراز داشت: در امر پژوهش چندین فعالیت مد نظر قرار گرفته است؛ نخست این که دانش آموخته حوزه‏ها باید آثار خود را از طریق تألیف کتاب، مقاله و یا پژوهش و تحقیق به جامعه برای رفع نیازهای آن ارائه دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی، ترویج پژوهش، ایجاد روحیه تحقیق و اخلاق پژوهشی از دیگر فعالیت‏های معاونت‏های پژوهش حوزه‏ها خواهد بود.

 

حجت‏الاسلام عماد پژوهش را شناسنامه حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: تولید علم و پژوهش همیشه از نشانه‏های حوزه بوده است ولی این پژوهش در بین فحول حوزه بوده که غالبا در سنین پایانی عمر علما رخ می‏داده که سعی ما بر این است که روحیه پژوهش را در حوزه در بین جوانان ایجاد کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مهارت‏های پژوهش برای همه طلاب برنامه ریزی شده است که این آثار در همایش‏ها و مسابقات مختلفی عرضه می‏شود که اوج آنها همایش علامه حلی است که امسال با 12 هزار آثار از طلاب خواهر و برادر به اجرا در خواهد آمد.

 

حجت‏الاسلام عماد ابراز داشت: 122 نشریه علمی و تخصصی بسیار غنی از سوی طلاب و حوزه‏های علمی در کشور ارائه می‏شود که قبل از نشر آن ناقدانی آنها را مورد نقد قرار می‏دهند که از پژوهش محور شدن حوزه حکایت دارد.

 

وی در پایان طی درخواستی از آیت‏الله علوی گرگانی گفت: در این مسیر به ضعفها و کاستی‏های بسیاری برخوردیم که امید واریم با راهنمایی و حمایت مراجع تقلید و علمای عظام این کاستی‏ها برطرف شود تا حوزه در مسیر واقعی خود قرار گیرد./1329/پ202/س

ارسال نظرات