۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۸۶۹۲
در برنامه آفتاب شرقی مطرح شد؛

حضرت زینب نمونه کامل بنیان مرصوص در آیات قرآن

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که حضرت زینب (س) اراده‌ای خلل ناپذیر داشتند و دشمن هرگز نتوانست با حرکات خود ایشان را از پا انداخته و تحقیر کند، گفت: حضرت زینب (س) نمونه کامل بنیان مرصوص در آیات قرآن هستند.
وفات حضرت زينب

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم حاج عبد الباقی، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی با بیان این که حضرت زینب (س) تربیت یافته و نمونه کسی هستند که در سختی‌ها و مشکلات رشد یافته و پیروز شده است، افزود: حضرت زینب (س) بنیان مرصوصی هستند که حرکات یزید، عبیدالله و مردم غفلت زده کوفه و شام نتوانست ایشان را از پا انداخته و در اراده ایشان خللی وارد کند.

 

وی تصریح کرد: هنگامی که حضرت زینب (س) وارد کاخ یزید شدند دیدند که یزید در حال عیش و نوش و زدن چوب‌های خیزران بر لب‌های مبارک امام حسین (ع) است و با خود می‌گوید که اگر اجداد من بودند به خاطر گرفتن انتقام خونشان به من تبریک می‌گفتند که حضرت زینب (س) در پاسخ به این حرکت یزید آیات قرآن را تلاوت کردند و فرمودند که «عاقبت بدکاران این است که به استهزا آیات خدا و انکار رسالت می‌پردازند».

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که حضرت زینب (س) به یزید با استناد به آیات قرآن فرمودند «کسانی که کافر می‌شوند فکر نکنند که ما به آن‌ها امکانات و عمر دادیم که نشانه خیر آن‌ها نیست بلکه ما به آن‌ها مهلت دادیم تا در این باتلاق و لجن زار فساد و تباهی و تکبر خود غرق شوند و راهی برای نجات آن‌ها وجود نداشته باشد، پس ای یزید پیروزی ظاهری برای تو جز عذاب دردناک و علیم چیزی نیست».

 

حاج عبد الباقی با اشاره به این که طاغوت‌ها آنقدر غرق در لذت هستند که متوجه نمی‌شوند که در زندگی با خدا و برگزیدگان خدا درگیر شده‌اند، اظهار کرد: حضرت زینب یزید را پسر طلقا عنوان می‌کند و می‌گویند شما به برکت بخشش پدر بزرگ من زنده هستید حال چگونه شده که امروز دین خدا و پسر رسول خدا (س) را به شهادت رسیده‌اند و به ناحق خون او را بر زمین ریخته‌اید.

 

وی ادامه داد: یزید در مقابل این سخنرانی حضرت زینب (س) شعری را خواند که از زنان داغدار جز نوحه سرایی بر نمی‌آید که حضرت زینب (س) در پاسخ به نحوی سخنرانی کردند که تمام خلق به خاطر فاجعه کربلا و جنایت‌های یزیدی به زاری افتادند و متوجه شدند در کربلا خون چه کسی بر زمین ریخته است.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: حضرت زینب (س) در سخنرانی خود میان حماسه سرایی کربلا و فاجعه کربلا در حرکت بود و با غرور و با صلابت راه می‌رفت و در سخنرانی‌های خود در جاهایی که لازم بود با غرور از حماسه اصحاب کربلا سخن می‌گفت و هر جا که لازم می‌شد از فاجعه کربلا و جنایت‌های یزید و سپاهیان او سخنرانی کرده و اشک مردم را جاری می‌ساخت.

 

حاج عبد الباقی با بیان این که حضرت به اهل کوفه می‌گوید شما چه میزبان های نامردی بودید و چه بد از مهمان خود پذیرایی کردید، یادآور شد: حضرت زینب (س) با سخنرانی‌های که انجام دادند حقیقت کربلا را به جهانیان نشان دادند و برای همیشه ریشه‌های طاغوت و حکومت های طاغوتی را در جهان برملا کردند./968/پ202/ی

ارسال نظرات