۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۵۸۷۱۳
آیت الله نمازی در جمع معتکفین مسجد جامع کاشان:

اعتکاف کلاس معرفت الله است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، علت اصلی کمال، سعادت و سربلندی انسان را معرفت الله دانست و گفت: عبادت نیاز به سرمایه دارد و سرمایه عبادت نیز معرفت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع معتکفین در مسجد جامع کاشان گفت: مشکل بشریت در گذشته جاهلیت اولی بود و بشریت مدرن  امروز نیز جاهلیت خود را با کشتارها، خون ریزی ها و جنایاتی که آمریکا و صهیونیست ها و دولت های مرتجع و شیوخ عرب انجام می دهند به منصه ظهور می رساند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که نماز، روزه،  ذکرخدا، اعتکاف، خلوت کردن و مناجات با خدا همه مقدمه ای برای برداشتن حجاب بین خود و خالق خود است گفت: ما در دنیا مجذوب به حجاب از جمله نام ، شهرت،  مقام مسائل اخلاقی و جنسی هستیم و با این که خدا محجوب به حجاب نیست و همه جا حضور دارد اما مجذوب بودن به مسائل مادی مانع دیدن خدا می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: از امیرمومنان سؤوال شد، آیا خدایی را که عبادت می کنی می بینی، امیرمومنان جواب داد چطور می توانم خدایی را عبادت کنم که تکلّم، بینایی، شنوایی و حرکت و سکوت و سکون من همه از او است و تمام اشیاء آئینه وجود خدا است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از معتکفین خواست تلاش کنند تا کلاس توحید شناسی، معرفت شناسی و خداشناسی را طی کنند، چون کسی که خدا کشف کرد و شناخت دیگر مشکلی ندارد و عاشق غیر خدا نمی شود، لذا خداوند خالق همه زیبایی های دنیا است اما خدا را رها کرده ایم و به دنبال چهره فانی هستیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس حبرگان رهبری با تأکید بر این که اعتکاف باید کلاس معرفت الله باشد یاد آورشد: از پیامیر اکرم سؤال شد، بالاترین دانش کدام است، پیامبردر جواب گفت، معرفت الله است و چقدر زیبا است که انسان خدای خود را بشناسد و این شناخت با معرفت باشد نه این که شناخت سنّتی و مادر زادی باشد.

 

آیت الله نمازی افزود: معرفت اجمالی باید تبدیل به معرفت تفصیلی و این علم اجمالی تبدیل به علم تفسیری شود تا وقتی زبان کلمه الله اکبر را می گوید همه سلول های بدن نیز الله اکبر بگوید.

 

عروج انسان زمانی است که مقابل خدا به سجده می افتد

نماینده مردم تهران مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان باید به معنای واقعی حرّیت، آزاد، آزاد باشد به این معنی که فقط در برابر یک نفر زانو بزند و آن یک نفرخدای سبحان است و اوج عروج انسان زمانی است که مقابل خدا به سجده می افتد.

 

آیت الله نمازی گفت: بعد از سه روز اعتکاف و راز و نیاز با خدا وقتی از مسجد خارج می شوید تازه اعتکاف شما که انس و ارتباط با خدا است آغاز می شود، بنابراین دستاوردها و آثار و برکات اعتکاف را نمی توان بیان کرد، بلکه باید لمس کرد.

 

وی افزود: شما جوانان اهل ولایت هستید و اهل ولایت هم آدرس و نشانه هایی دارد و آنها که ولایتی هستند باید مشق خود را خوب بنویسند، لذا حیف است عمر خود صرف غیر خدا مصرف کنید، با خدا معامله کنید و گناه نکنید و از گناه بترسید و از گناه پرهیز کنید که گناه زندگی انسان را تباه می کند.

 

آیت الله نمازی همچنین، بندگی را نیازمند داشتن معرفت دانست و افزود: معرفت را از قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و عالمان بزرگی که عمر خود را در راه اسلام و بندگی خدا صرف کردند باید آموخت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: بندگی خدا  تنها با تسبیح و ذکر نیست، بلکه بندگی خدا به این است که وقتی بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار گرفتید بتوانید درست تصمیم گیری کنید./1307/پ202/ج  

 

ارسال نظرات