۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۵۸۷۸۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان:

سالانه بیش از 5 هزار زائر پاکستانی در موقوفه امام رضا مهمان می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان گفت: موقوفه امام رضا(ع) در طول سال و به ویژه در ایام فاطمیه، محرم، رمضان، ایام رحلت امام خمینی(ره) و دیگر مناسبت‌های مذهبی پذیرایی و اسکان میهمانان پاکستانی را در بدو ورود به ایران اسلامی انجام می‌دهد.
حجت الاسلام هاشم رعنايي

حجت الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف وامور خیریه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: موقوفه مسجد و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان هر سال در ایام متناوب سال میزبان تعداد زیادی از زائران پاکستانی است که به منظور زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سفر به عتبات عالیات در نخستین معبر در کشور ایران به این مکان می‌رسند.

 

وی تصریح کرد: تمامی هزینه‌های اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این موقوفه برای میهمانان پاکستانی رایگان بوده و هدف اصلی از انجام این اقدامات، چشاندن حلاوت سفر زیارتی و میهمان نوازی ایرانی به برادران و خواهران پاکستانی است.

 

حجت الاسلام رعنایی افزود: در سال گذشته با جذب اعتبارات مناسب دولتی و مردمی توانستیم فضاسازی بسیار خوبی در موقوفه مسجد و زائر سرای امام رضا(ع) نظیر آماده‌سازی فضای سبز، ساخت مجتمع فرهنگی، تجهیز انبارها، اتاق‌ها، سالن‌های پذیرایی و اسکان را انجام دهیم که با استقبال بی‌نظیری از سوی زائران پاکستانی روبه رو بوده است.

 

وی از اسکان بیش از 250 زائر در روزهای اخیر در این موقوفه خبر داد و اظهار داشت: موقوفه امام رضا(ع) در طول سال و به ویژه در ایام فاطمیه، محرم، رمضان، ایام رحلت امام خمینی(ره) و دیگر مناسبت‌های مذهبی پذیرایی و اسکان میهمانان پاکستانی را در بدو ورود به ایران اسلامی انجام می‌دهد و به طور میانگین سالانه بیش از 5 هزار مسافر و زائر پاکستانی در این موقوفه پذیرایی می‌شوند./831/ت303/ح

ارسال نظرات