۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۵۸۸۲۶
حال و هوای آسمانی؛

کربلا در شب و روز رحلت عقیله بنی هاشم غرق ماتم بود

خبرگزاری رسا ـ ارادتمندان اهل بیت بعد از عرض ادب به ساحت قمر بنی هاشم از مسیر بهشتی بین الحرمین به سمت حرم اباعبدالله حرکت می‌کنند تا به امام حسین(ع)، وفات شهادت‌گونه خواهر بزرگوارشان را تسلیت بگویند.
کربلا در شب و روز رحلت عقیله بنی هاشم غرق ماتم بود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، موکب‌های عزاداری حضرت زینب کبری سلام الله علیها دم می‌گیرند و سینه می‌زنند و به رسم کربلایی‌ها به ساحت مقدس ابالفضل العباس علیه السلام ادای احترام می‌کنند و با حضور در حرم مطهر آن حضرت این روز را به آن حضرت تسلیت می‌گویند.

 

تسلیت به برادری با غیرت که در کربلا و در روز دوم محرم سال 60 هجری زانو خم کرد تا خواهرش عالمه غیر معلمه از مرکب به زمین فرود آیند و کمتر از 10 روز بعد دیگر او نبود تا زانو خم کند و دست خواهر را بگیرد و شیر زن کربلا به تنهایی بر شتر بی جهاز سوار شد.

 

زینبی که در آن هنگام وارد سرزمین نینوا شدند و نامش را پرسیدند آن بلد راه نام‌های مختلفی را بر زبان آورد، اما دلش آشوب و نگران بود تا که از برادر پرسید اینجا چه جایی است که… و حسین خیال خواهر را راحت کرد که اینجا کربلاست و امان از کرب و البلا.

 

حالا بیش از 14 قرن می‌گذرد و عاشقان اباعبدالله الحسین بعد از عرض ادب به ساحت قمر منیر بنی هاشم از خیابان بهشتی بین الحرمین به سمت حرم اباعبدالله حرکت می‌کنند و تا به امام حسین علیه السلام، وفات شهادت‌گونه خواهر بزرگوارشان را تسلیت بگویند.

 

حسینی که شرط همراهیش در همه شرایط از شرایط ازدواج زینب بود ولی در عصر روز دهم از او جدا شد و در طول مسیری که شاید مدت زمانش کوتاه بود ولی به اندازه تاریخ بشر به طول انجامید به قدری پیر شد که همسرش او را در مدینه نشناخت ولی زینب کاری کرد کارستان جنگ نرمی را شروع و به سرانجام رساند که اگر نبود «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»

 

سینه زنی و عزاداری و سخنرانی در منقبت حضرت زینب در روز نیمه رجب از روزهای مخصوص زیارتی اباعبدالله الحسین علیه ا لسلام، همه جا را فرا گرفته بود./1330/د101/ی

ارسال نظرات