۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۸۲۹
امام جمعه همدان:

جامعه بدون ولایت دچار هرج و مرج می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه بدون ولایت دچار هرج و مرج می‌شود، امر به معروف و ولایت را منطبق بر هم خواند و گفت: مراقب باشیم تا بار دیگر، خشک مقدس‌ها نتوانند به نام اسلام قرآن به دست بگیرند و با علی زمان ما بجنگند.
جامعه بدون ولایت دچار هرج و مرج می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در جمع روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات، با استناد به روایت "کما نودی بشیء و مانودی بالولایة" و طرح این پرسش که چرا به قدری که به ولایت اشاره شده به مابقی امور اشاره نشده است، گفت: اگر در جامعه ای ولایت نباشد انسانها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و جامعه دچار هرج و مرج خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان فرهنگی کاروان های اعزامی به عتبات عالیات و توصیه به بالا بردن همت خود در زمینه نشر معارف اهل بیت و تبیین مسئله امر به معروف و ولایت مداری افزود: امر به معروف و ولایت در یک مصداق هستند و باید به هردوی آن توجه ویژه کرد تا دوباره امامی مانند علی علیه السلام اول مظلوم عالم نشود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نقش امر به معروف را یک نقش حیاتی و یک وظیفه عمومی دانست و تصریح کرد: امروز باید بصیرت لازم را داشته باشیم تا زمانی پیش نیاید که خشک مقدس ها به نام اسلام قرآن به دست بگیرند و با علی زمان ما بجنگند.

آیت الله طه محمدی با استناد به حدیث پیامبراسلام که فرمودند"انا و علی ابواه هذاالامة" یعنی من و علی پدران معنوی این امت هستیم، خاطرنشان کرد: پدران مسلمان باید از زندگی پدر معنوی خود که پیامبرص و علی علیهم السلام هستند الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه در زمان آن بزرگواران ظلم بد بود امروز هم ظلم بد است، افزود: در آن زمان حق کسی را ضایع کردن خوب نبود، امروز هم خوب نیست؛ آن زمان دروغ کلید تمام بدی ها بود امروز هم همینطور است؛ ما باید حواسمان را جمع کنیم تا در مسیر آنان قدم بگذاریم.

امام جمعه همدان با استناد به روایتی گفت: یکی از علومی که بر ما واجب است تا یاد بگیریم تاریخ اسلام است و اگر روحانیون و مداحان آن بلاها، تحقیرها، خانه نشینی و ظلم هایی که به اهلبیت علیهم السلام شده است را بررسی نکنند، به اهل بیت ظلم کرده اند.

گفتنی است، در پایان مراسم حاج سید علی سادات رضوی به مدیحه سرایی پرداخت./1330/د101/ی
 

ارسال نظرات