۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۹۰۷
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:

شفاعت اهل‌بیت تنها شامل حال توبه‌ کنندگان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) در هنگام مرگ از تمامی شیعیان خود دستگیری می‌کند، گفت: انسان اگر می‌خواهد شفاعت اهل‌بیت و حضرت علی (ع) در هنگام مرگ و قیامت بهره مند باشد باید هرگاه که به گناهی مرتکب شد بلافاصله توبه کند.
شفاعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی با بیان این که در هنگام مرگ عمل انسان با او حاضر شده و در کنار او تا روز قیامت قرار می‌گیرد، گفت: اعمال انسان و شیاطینی که در هنگام مرگ به سراغ او می‌آیند فقط در همان لحظه با او نبوده اند بلکه این‌ها انسان را از زمان تولد همراهی می‌کنند.

 

وی با بیان این که انسان اگر در زندگی دچار لغزش شد تنها با توبه می‌تواند از عذاب آتش و عذاب هنگام مرگ خود را در امان نگه دارد، تصریح کرد: خداوند نسبت به انسان بخشنده است و هیچ‌گاه دوست ندارد که آبروی مؤمن برود.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: خداوند به حدی مهربان است که حتی اعمال انسان را بر فرشتگان هم می‌پوشاند به گونه‌ای فرشتگانی که در هر روز اعمال ما را می‌نویسند از اعمال روز قبل ما خبر ندارند و هر روز یک فرشته جدید جایگزین دیگری می‌شود تا اعمال انسان را بنویسد و اگر انسان از فرصت توبه استفاده کند و توبه کند تمامی گناهانش از کارنامه عملش و از صفحه هستی پاک می‌شود.

 

حجت الاسلام کاویانی راد با بیان این که حیله‌های شیطان و کیدهای او همان‌طور که در قرآن گفته شده است قوی نیست، افزود: خداوند به ما سلاح‌های بسیار قوی برای مقابله با شیطان داده است که یکی از این سلاح‌ها نماز است؛ انسانی که نماز را ترک نکند در برابر شیطان قوی است اما همین که نماز را ترک کرد سونامی گناه به سراغ او می آید.

 

وی با اشاره به این که حضرت علی(ع) در هنگام مرگ از تمامی شیعیان خود دستگیری می‌کند، اظهار کرد: انسان اگر می‌خواهد شفاعت اهل بیت و حضرت علی (ع) در هنگام مرگ و قیامت بهره مند باشد باید هرگاه که به گناهی مرتکب شد بلافاصله توبه کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عذاب گناهان در هنگام مرگ بسیار سخت است، ادامه داد: انسانی که گناهکار از این دنیا می‌رود اعمال بدش مانند یک شیطان بدجنس بر او ظاهر می‌شوند و همواره او را عذاب می‌دهند.

 

حجت الاسلام کاویانی راد با اشاره به این که اگر خداوند نمی‌خواست توبه ما را بپذیرد توبه را بر بندگان واجب نمی‌کرد، گفت: خداوند بسیار بخشنده است و با اولین توبه انسان اگر انسان توبه نصوح و از روی اخلاص داشته باشد خداوند تمامی گناهانش را می‌بخشد و پاک می‌شود البته اگر گناه ما اثری داشته است باید سعی کنیم با توبه و خوبی کردن جای این گناه را در زندگی خود پرکنیم.

 

وی با بیان این که در جامعه امروز تنها با موعظه نمی‌توان رذیلت‌های اخلاق را از بین برد، یادآور شد: حضور معلم و طبیب اخلاق مانند سایر کسانی که در جامعه متولی کمک به مردم هستند ضروری است و ما باید در زندگی برای خود یک معلم اخلاق داشته باشیم./837/پ202/ف

ارسال نظرات