۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۹۳۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

توسعه حوزه علمیه در شهرستان دشتی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: به دلیل این‌که شهرستان دشتی مرکز فرهنگی بوده بنابراین توسعه حوزه های علمیه در این شهرستان یک ضرورت است.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشستی با مسؤولان شهرستان دشتی که در مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مسؤولان در تامین رفاه و آسایش مردم گفت: شهرستان دشتی کانون استان بوشهر است و پیشرفت در این شهرستان روز به روز بیشتر و این برای همگان مشهود است اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله دارد و این امر مستلزم کوشش جهادی و دانش بنیادی در امور عمرانی و آموزشی است.

 

وی با تقدیر از وجود همدلی و همزبانی در بین مسؤولان این شهرستان اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر این وحدت و همدلی تاکید فراوانی دارد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شهرستان دشتی از دیرباز از مراکز مهم استان بوشهر بوده است، ابراز داشت: در عرصه علمی و فرهنگی و دینی بسیاری از علمای استان همچون آیت الله بحرانی، آیت الله میرزا سید علی نقی دشتی و آیت الله احمد گنخکی دشتی در این شهرستان بودند و کل استان در این عرصه از همین خطه مدیریت می شد و این نشان از اهمیت جایگاه فرهنگی در این شهرستان است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان نقش شهرستان دشتی را در حفظ و ارتقای سطح فرهنگی و دینی استان قابل توجه ارزیابی کرد، و بیان داشت: باید در حوزه عمرانی نیز در جهت توسعه و پیشرفت این شهرستان با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت هایی که این شهرستان دارد اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

 

آیت الله صفایی بوشهری خواستار برنامه ریزی جامع برای شهرستان دشتی شد و گفت: به جهت اینکه دشتی کانون استان بوشهر است باید یک برنامه جامع تدوین شود و با شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها، منطبق با برنامه دانش بنیان و جهادی که در چشم انداز و افق 1404 دیده شده این شهرستان را به آن جایگاهی که مستحق است برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مردم دشتی را یکی از بهترین مردم استان و جهان اسلام دانست.

 

وی بر تقویت های حوزه های علمیه در زمینه های مختلف تاکید کرد، و گفت: به دلیل اینکه شهرستان دشتی مرکز فرهنگی بوده است بنابراین توسعه حوزه های علمیه در این شهرستان یک ضرورت است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید در کنار توسعه مراکز آموزشی، به توسعه حوزه های علمیه در این شهرستان توجه جدی شود و اگر بتوانیم این مهم را دشتی انجام دهیم حتی برای کل کشور می تواند تاثیرگذار باشد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ناهنجاری فرهنگی توسط حوزه های علمیه جلوگیری می شود نیاز است توجه ویژه ای به حوزه های علمیه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از مشکلات شهرستان دشتی را عدم تخصیص اعتبارات دانست، و گفت: این کار یک عزم همگانی و یک کار جهادی را می طلبد و همه مسؤولان باید برای پیشرفت این شهرستان کمک کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان پیشنهاد ایجاد گروهی با عنوان خیران حامیان حوزه علمیه در شهرستان دشتی را مطرح کرد./833/پ203/ب4

ارسال نظرات