۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۵۸۹۴۰
امام جمعه خورموج:

200 طلبه در شهرستان دشتی مشغول تحصیل هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خورموج گفت: 200 طلبه خواهر و برادر در شهرستان دشتی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.
مصلح امام جمعه خورموج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درباره وضعیت حوزه های علمیه در شهرستان دشتی گفت: در حال حاضر سه مرکز حوزوی در شهرستان دشتی وجود دارد که یکی از این مراکز مدرسه علمیه الزهرا(س) و دو مدرسه علمیه ویژه برادران است.

 

وی تعداد طلاب خواهر و برادر مشغول به تحصیل در این شهرستان را 200 نفر عنوان کرد، و بیان داشت: تعداد 30 تن از اساتید عهده دار تدریس در این سه مرکز حوزوی هستند.

 

حجت الاسلام مصلح وجود هر کدام از این مدارس را به عنوان یک قطب فرهنگی در این شهرستان دانست و تصریح کرد: با تلاش های مدیران و روحانیان مستقر در این شهرستان بحمدلله در تبلیغات و جذب به حوزه های علمیه شهرستان دشتی بسیار موفق بوده است و به برکت این مدارس علمیه، بسیاری از مساجد این شهرستان دارای امام جماعت روحانی است.

 

وی افزود: کسانی که در حوزه های علمیه این شهرستان مشغول به تدریس هستند در امر تبلیغ و سخنرانی مجالس و محافل هم حضوری فعال دارند.

 

امام جمعه خورموج به برخی از فعالیت های بزرگی که از سوی روحانیان در این شهرستان انجام شده است اشاره کرد و بیان داشت: اعزام کاروان های تبلیغ به روستاها، برگزاری نمایشگاه به مناسبت ایام فاطمیه، مشاوره در مسائل دینی، مدریت خوب و اداره فرهنگی مراسم معنوی اعتکاف و مشاوره دادن به جوانان درباب مساله ازدواج از مهم ترین فعالیت های حوزه های علمیه در مدت اخیر بوده است.

 

وی به ساختمان در حال احداث مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج اشاره کرد و گفت: ساختمان این مدرسه در فاز نخست 2500 متر است که 1200 متر آن زیرزمین و 1300 متر هم زیربنا دارد.

 

حجت الاسلام مصلح به ساختمان در حال احداث مدرسه علمیه الزهرا(س) خورموج اشاره کرد و افزود: بنا است این پروژه تا مهرماه سال جاری آماده بهره برداری شود و قسمت آموزشی و اداری این مدرسه به این ساختمان جدید منتقل می شود.

 

وی مهم ترین مشکل حوزه های علمیه در این شهرستان را نبود تعداد کافی استادسراها عنوان کرد./833/پ203/ب4

ارسال نظرات