۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۵۹۰۰۰
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

استغفار سبب پاکی و طهارت روح می شود/ روحیه معنوی سازنده روابط اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این که طلب استغفار سبب پاک شدن و طهارت روح می شود، گفت: وقتی روابط اجتماعی سازنده می شود و امور به صورت مطلوب پیش می رود که روحیه نرم و معنوی داشته باشیم.
حجت الاسلام جعفر اسلامي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، 15 اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی با تأکید بر طلب استغفار در پیشگاه خداوند اظهار کرد: خداوند بنده هایش را می خواند تا آن ها را ببخشد ولی برخی از ما متأسفانه به دلیل سرگرمی های دنیوی غفلت می ورزیم.

 

وی تصریح کرد: طلب مغفرت منحصر به گناهکاران نیست، خداوند نفس تضرع و استغفار بنده به درگاهش را دوست دارد؛ در احوالات نبی مکرم اسلام(ص) آمده است که ایشان روزی 70 مرتبه استغفار می کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: برای بخشش گناهان این روزهای ماه رجب فرصت های مغتنمی است؛ تمسک و توسل به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت(ع) و واسطه قراردادن آن ها نزد خداوند برای طلب مغفرت این امر را سهل و آسان تر می کند.

 

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: باید به زیارت پیامبر(ص) در مدینه منوره، امام حسین(ع) در کربلا، امام علی(ع) در نجف و زیارت امام رضا (ع) در این ماه های رجب، شعبان و رمضان که درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده برویم و  نزد آن ها تنها از مشکلات دنیایی، اقتصادی و خانوادگی نگوییم بلکه برای شفای درمان بیماری های روحی خود به آن ها متوسل شویم.

 

وی اظهار داشت: کینه، سوء ظن، حسادت، زخم زبان، دروغ گویی و گناه هایی از این قبیل بیماری های روح هستند که طلب استغفار سبب پاک شدن و طهارت روح می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: یکی از راه های تقرب و نزدیک شدن به خداوند ذکر بسیار به ویژه ذکر استغفار است؛ یاد خدا مانند نور است و جایی که ذکر و یاد او نباشد ظلمت است.

 

وی افزود: سفارش شده است که برای دیگران نیز طلب مغفرت کنیم زیرا به فکر هم بودن در دعاهایمان رفتار اجتماعی ما را می سازد و در این صورت ممکن نیست حق همدیگر را پایمال کرده یا سبب آزار هم شویم.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد تصریح کرد: دعا برای هم سبب محبت، لطف و رقت قلب می شود و از دلایلی که گفته شده است در نماز شب برای 40 مؤمن دعا کنیم همین ایجاد محبت بین مؤمنان است.

 

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: وقتی روابط اجتماعی سازنده می شود و امور به صورت مطلوب پیش می رود که روحیه نرم و معنوی داشته باشیم./1308/پ202/ح

ارسال نظرات