۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۹۰۲۲
در قم؛

افتتاحیه چهارمین دوره تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه چهارمین دوره تربیت حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده سید علی قم برگزارشد.
طرح تربيت حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره تربیت حافظان قرآن کریم قم روز گذشته در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده سید علی برگزارشد.


بر اساس این گزارش، در این مراسم که350 نفر از حافظان قرآن در رده های سنی گوناگون حضور داشتند، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و حجت الاسلام احمد شعبانی مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور به ایراد سخن پرداختند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که قرآن کتابی است که یک آیه آن می تواند انقلابی را در دنیای انسان ها ایجاد کند، گفت: امام راحل با مدد گرفتن از یک آیه قرآن توانست انقلاب اسلامی را ایجاد و به پیروزی برساند، امام خمینی(ره) در نخستین بیانیه ای که در امر مبارزه با طاغوت صادر کردند، آیه« قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ اَن تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنَى وَفُرَ‌ادَی» استفاده کردند.


وی اشاره به این که پیام این آیه مبارکه قیام انسان است، افزود: اگر انسان قیام کند به همه سعادت ها دست پیدا خواهد کرد؛ انسان نخست باید در درون خویش و سپس در خارج باو در مسیر مقابله با دشمنان اسلام قیام کند.


وی اظهار داشت: خداوند در آیه 46 سوره سبا تمام پیام های قرآن را جمع کرده است؛ انقلاب اسلامی شعاعی از تحقق خارجی این آیه قرآن است؛ خوشبختانه و به برکت قرآن انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون خشم استکبار را برانگیخته است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: قرآن برکات سازنده ای در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دارد، مسیر عالم ربانی شدن از انس و تدرسی قرآن کریم و تمسک به اهل بیت(ع) می گذرد؛ بنابراین این دو مورد زمینه ساز فراهم آمدن سعادت انسان هستند.


سپس حجت الاسلام شعبانی سخنرانی کرد و گفت: قرآن کتاب هدایت است، اما این هدایت برای هر فردی صدق نمی کند؛ در آیات آغازین سوره مبارکه خداوند می فرماید هدایت کتاب شریف قرآن برای افراد متقی است، این کتاب آسمانی که بهترین راه را به انسان نشان می دهد سبب خسارت برای کافران خواهد شد.


مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: قرآن دوای همه بیماری ها و نیازهای انسان است؛ بی تفاوتی جوامع اسلامی در مورد کشتار مظلومان در سراسر جهان و سکوت در مواجهه با ظالمان به دلیل دوری از قرآن و معارف آن است.


در ادامه این مراسم از آقایان حسین اژدری، جمالی و خانم ها آمنه اسلامی، طاهره افکار، ساره امانی فر، بیابانورد، سقفی، خلج زاده، رشیدی، شاه بابایی، صادقی، قنبری، ملکو هاشمی به عنوان اساتید برتر این طرح قرآنی تجلیل شد.


همچنین از نفرات شرکت کننده در دور سوم این برنامه قرآنی به قید قرعه جوایزی اهدا شد، بر این اساس خانم ها فائزه محققی، هانیه عقیلی، فاطمه ابوالقاسمی و فاطمه معصومه شریف برنده کمک هزینه سفر حج و خانم ها سما ابراهیمی عهد، مهری رییسی، زهرا نعمتی زاده و آقای محمد رضا نجفی زارع برنده کمک هزینه سفر کربلا شدند؛ همچنین 8 نفر از حاضران نیز برای اعطای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس انتخاب شدند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات