۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۹۰۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبرِی:

انس با کتاب موجب رشد علمی و اخلاقی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر انسان با کتاب مأنوس باشد، اثر مثبت آن در همه زندگی جاری می‌شود، گفت: کتاب منشأ همه خوبی‌ها است.
حجت الاسلام و المسلمين مختار امينيان، نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به این که کتاب منشأ همه خوبی‌ها است اظهار داشت: اگر انسان با کتاب مأنوس باشد اثر مثبت آن در همه زندگی جاری می‌شود.

 

وی دین مبین اسلام را دین کتاب، اندیشه و تعقل دانست و با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود. 

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی توجه نکرده است، گفت: اسلام کتاب را در دنیا ترویج کرد و امروز کشورهای اروپایی از این تلاش اسلام بهره مند شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین امینیان با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

 

وی به تصمیم خود مبنی بر احداث کتابخانه غنی و در خور شأن مردم آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و افزود: امر مذکور به یاری خداوند محقق شد و اکنون کتابخانه عمومی اهل بیت(ع) آستانه‌اشرفیه به عنوان یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های گیلان در دسترس عموم مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین امینیان با قدردانی از تلاش ارزنده اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، بیان کرد: خوشبختانه این اداره کل در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در استان عملکرد بسیار مناسبی داشته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این دیدار بر لزوم قدردانی از عالمان و فرهیختگانی که اقدام مفیدی در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه انجام دادند، تاکید کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین امینیان یکی از خیران تاثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانه‌سازی در استان است.

 

امیر محمدپور با قدردانی از تلاش برجسته ایشان در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: یکی از بهترین کتابخانه‌های گیلان به همت امام جمعه آستانه اشرفیه بنیانگذاری شده و کتاب های بسیار ارزشمندی از سوی ایشان به این کتابخانه اهدا شده است.

 

وی بر لزوم ایجاد کتابخانه‌های عمومی در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: توسعه کتابخانه‌های عمومی در بهبود سرانه مطالعه موثر است.

 

محمدپور فضای کم مطالعه را از مشکلات در گیلان برشمرد و تصریح کرد: ورود خیران در ارتقای فضای مطالعه در استان تاثیرگذار است.

 

گفتنی است، در این دیدار از خدمات ارزنده نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات